شماره ۵۱۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۷ اسفند
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  افزایش تعرفه برق کافی نیست| حمید چیت‌چیان وزیر نیرو از عدم تصمیم‌گیری در مورد افزایش تعرفه آب خبر داد و گفت: میزان افزایش تعرفه برق گرچه تکافوی نیازها را نخواهد داشت اما قدمی است که امیدواریم یاری‌دهنده باشد. وی در مورد افزایش تعرفه برق خانگی و کشاورزی به میزان 10‌درصد و برق صنعتی به میزان 20‌درصد اظهار کرد: این تعدیل تعرفه در چارچوب قوانین موجود و براساس قانون بودجه ‌سال 93 صورت گرفته است.

  38‌درصد از صادرات ایران به 5 کشور| طی 11 ماهه‌ سال 1393، 5 کشور عمده خریدار کالاهای صادراتی ایران به ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و هند بوده‌اند. این 5کشور درمجموع حدود 75.2‌درصد از وزن و 67.88‌درصد از ارزش صادرات کشورمان را به خود اختصاص داده‌اند.

  آغاز سفرهای نوروزی از 27 اسفند| اکبر آشوری مدیرکل مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: پیش‌بینی می‌کنیم سفرهای نوروزی از بیست‌وهفتم اسفند با حجم گسترده شروع شود. وی افزود: سامانه 141 که به صورت 24ساعته فعال است، می‌تواند تمام اطلاعات جاده‌های فرعی و اصلی کشور را اعلام کند.

 دولت تعرفه واردات فولاد را افزایش داد| شهرام میرآخورلو مدیرکل صنایع فلزی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تصمیم جدید دولت برای افزایش تعرفه واردات فولاد از 9اسفندماه خبرداد و گفت: با این مصوبه، تعرفه شمش 10درصد، تعرفه مقاطع تخت فولادی 15‌درصد و مقاطع طولی 20‌درصد تعیین شده است.

 اسکناس‌ کهنه در خودپردازها| درحالی بانک مرکزی اعلام می‌کند که هیچگونه مشکلی در تأمین اسکناس نو نداریم که بانک‌ها در این روزهای آخر سال که نیاز به نقدینگی بیشتر است، اسکناس‌های کهنه، فرسوده و بعضا پاره را درون خودپردازها  می‌گذارند.


تعداد بازدید :  230