شماره ۵۱۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۷ اسفند
صفحه را ببند
عدد خبر

5/97درصد بیکاران کشور باسوادند

مطابق گزارش ‌ارائه شده از سوی مرکز آمار در‌ سال ۱۳۹۲ از کل بیکاران ۱۰ساله و بیشتر 5/97‌درصد باسواد و 5/2‌درصد بی‌سواد بوده‌اند. در‌ سال 1392 از کل شاغلان 10ساله و بیشتر 90.3‌درصد باسواد و 9.7‌درصد بی‌سواد بوده‌اند. این نسبت برای مردان به ترتیب91.3‌درصد و 8.7‌درصد و برای زنان 84.5‌درصد و 15.5‌درصد بوده است.

7میلیو ن شغل غیررسمی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۲۳‌میلیون شغل در کشور وجود دارد که از این تعداد، ۷‌میلیون شغل غیررسمی است . وی با اشاره به رشد 3‌درصدی اقتصاد و کاهش نرخ بیکاری در کشور افزود: هر ‌درصد رشد، 110‌هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند و این میزان فرصت شغلی بیشتر در صنایع سرمایه‌بر ایجاد شده که به تدریج آثار خود را نشان خواهد داد.

60نهادکارگری خواستار مزد واقعی شدند

نزدیک به ۶۰ نهاد کارگری در شهرستان ری با امضای طوماری، خواستار تعیین دستمزد‌ سال ۹۴ براساس ماده ۴۱ قانون کار و نرخ واقعی تورم شدند. در این طومار که به امضای اعضای شوراهای اسلامی کار، نمایندگان کارگران و انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی شهرستان ری رسیده از نمایندگان کارگری شورایعالی کار خواسته شده که  با رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی و افزایش واقعی مزد، بهره‌وری را بالا ببرند.

20هزارهکتارزمین کشاورزی هر‌سال تخریب می‌شود

قباد افشار، رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان این‌که در ۵دهه گذشته یک‌میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی تخریب شده است، گفت: استمرار این موضوع امنیت غذایی را به مخاطره می‌اندازد. افشار تصریح کرد: در 5دهه گذشته یک‌میلیون هکتار از اراضی کشاورزی تخریب شده، به‌طوری که سالانه 20‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور تخریب  می‌شود.


تعداد بازدید :  210