حسین افشین، معاون علمی فناوری ریاست جمهوری از تأمین منابع ساخت قطار ملی مترو خبر داد. افشین گفت:«۷۰میلیون دلار از سوی دولت برای این امر در نظر گرفته شده که ۲۷میلیون دلار تأمین شده و شهرداری تهران هم باید متناظر با آن سهم خود را پرداخت کند.» او ادامه داد:«حدود ۲۰ سال پیش در واگن سازی پلور سبز انتقال تکنولوژی برای واگنهای جدید مسافربری شروع شد و همان زمان متوجه شدیم که میتوانیم بدنه واگنها را داخلیسازی کنیم و بسازیم؛ پس نیت کردیم و ساختیم.»
منابع مالی تولید قطار ملی تأمین شده است
محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از کسری و کمبود 8 هزار واگن برای شبکه متروی کشور خبر داد. هرمزی گفت:«براساس برنامهریزیهای صورت گرفته تا دهه فجر یک رام قطار ملی مترو، در اسفند ماه رام دوم و تا ابتدای سال آینده رام سوم تحویل شهرداری تهران
خواهد شد.»
او ادامه داد: «با ساخت قطار ملی مترو، صرفهجویی ارزی قریب به ۵۰درصد قیمت یک واگن است که تا حدود یک و سهدهم میلیون یورو قیمت دارد.» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد:«معاون شهردار تهران با بیان اینکه 8 هزار واگن مترو کمبود داریم که در حال حاضر حدود ۱۱۸۱ واگن موجود است و قرارداد ۱۱۸۴ واگن را منعقد کردیم.» او بیان کرد:«با قراردادهای منعقد شده بنا و ساختاری را پایهگذاری کردیم که تمامی نیاز مجموعه واگن کشور را پوشش بدهیم که البته اعتبار مورد نیاز این پروژه با کمک وزارت نفت و سازمان برنامه تأمین شده و با اعتبار فعلی که ۷۷ میلیون یورو است میتوان تولید انبوه داشت.»