شماره ۵۱۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۷ اسفند
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   رهن ثانویه مسکن در بازار سرمایه| حسین عبده‌تبریزی مشاور اقتصادی وزیر راه و شهرسازی از شرایط این روزهای بانک‌ها و تلاش‌هایی خبر داد که برای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد در بورس درحال انجام است. به گفته وی، باید در تلاش باشیم که ابزارهای جدیدی ساخته شود تا بورس در حوزه بازار رهن ثانویه به کمک بازار مسکن بیاید.

   تهدید بازار با  ریسک سیستماتیک| محمد اصولیان، مدیرعامل کارگزاری بورس و بیمه ایران گفت: با توجه به گره خوردن بحث‌های هسته‌ای و ریسک سیستماتیک سایه انتظار بر بازار سنگینی می‌کند. او افزود: بازار درحال حاضر با وجود سود بانکی 22‌درصد برای خیلی از سرمایه‌گذاران جذابیت لازم را ندارد چون وقتی سرمایه‌گذار بدون پذیرش هیچ ریسکی سالانه 22‌درصد سود کسب می‌کند، انتظار دارد با قبول ریسک حداقل
 30 تا 35‌درصد سود کسب کند.

  حراج سرخابی‌ها؛ ۱۹ اسفند| املاک و دارایی‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هر یک به ارزش کل پایه 2900‌میلیارد ریال در
 19 اسفند به مزایده گذاشته خواهد شد.

 توقف نماد ایران‌خودرو| شرکت ایران‌خودرو که از شرکت‌های لیدر بازار سرمایه است و به دلیل افزایش تولید بازدهی قابل توجهی در ‌سال‌جاری داشته، در معاملات دیروز با توقف نماد معاملاتی روبه‌رو شد. این شرکت خودرویی به دلیل افزایش تولید در ‌سال‌جاری زیان
 111 ریالی خود را در‌ سال 1392به سود
 37 تومانی در ‌سال‌جاری رسانده است.

   پذیره‌نویسی اوراق رایتل در فرابورس| پذیره‌نویسی اوراق اجاره سه ماهه شرکت خدمات ارتباطی رایتل با نماد «صایتل 2»  از روز دوشنبه 18 تا 20 اسفندماه در بازار سوم فرابورس انجام می‌شود. مبلغ کل اوراق اجاره رایتل 3‌هزار‌ میلیارد ریال به صورت 4 ساله با نرخ 22‌درصد بوده و سود آن به صورت 3ماه یک‌بار پرداخت می‌شود.

   12‌هزار‌ میلیارد تومان سود از شرکت‌های سهام عدالت| بررسی عملکرد‌ سال مالی 85 تا 93 شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت نشان می‌دهد در این مدت سود مصوب مجامع عمومی شرکت‌ها برای سهام عدالت 227‌هزار و 991میلیارد ریال بوده که سود دریافتی از آنها تاکنون 121‌هزار و 224‌میلیارد ریال بوده است.

 


تعداد بازدید :  255