شماره ۵۱۹ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۷ اسفند
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

رتبه ۶۹  ایران در رده‌بندی فقر منابع آبی  | سرانه منابع آبی تجدیدپذیر در ایران ۱۶۵۹ مترمکعب است و در رده‌بندی فقر منابع آبی بین ۱۷۷ کشور جهان در رتبه ۶۹ قرار گرفته است. بدین‌ترتیب تنها 68 کشور نسبت به ایران فقر آبی بیشتری دارند. فقیرترین کشورها از نظر منابع آبی تجدیدپذیر کشورهای عرب حاشیه جنوبی
خلیج فارس هستند.  کویت از نظر فقر منابع آبی در صدر رده‌بندی جهانی قرار دارد به‌طوری که سرانه منابع آبی تجدیدپذیر در این کشور صفر اعلام شده است. غنی‌ترین کشور از نظر منابع آبی ایسلند است. سرانه منابع آبی تجدیدپذیر در این کشور 525‌هزار مترمکعب اعلام شده است.  (بانک جهانی )

تعطیلی ۷۵ سکوی نفتی و گازی درآمریکا| شرکت خدمات میادین نفتی بیکر‌هاگز آمریکا اعلام کرد به دلیل پایین‌بودن قیمت نفت، طی هفته جاری ۷۵ سکوی نفتی و گازی دیگر در آمریکا فعالیت خود را متوقف کردند. شرکت خدمات میادین نفتی بیکر‌هاگز آمریکا اعلام کرد در ادامه پایین‌بودن قیمت نفت در بازار جهانی فعالیت 75 سکوی نفتی و گازی دیگر طی هفته جاری در این کشور متوقف شده است. این شرکت اعلام کرد درحال حاضر 922 سکوی نفتی و 268 سکوی گاز طبیعی در آمریکا درحال اکتشاف منابع این کشور هستند که در مجموع 1192 سکوی نفتی و گازی در این کشور فعال هستند. (‌ای‌بی‌سی نیوز )

اخراج کارکنان فورد در رومانی | فورد رومانی در نوامبر اعلام کرده بود به منظور وفق دادن خود با شرایط ضعیف بازار اروپایی، قصد دارد حدود 20‌درصد از کارکنانش یا 680 نفر را اخراج کند. در بیانیه فورد رومانی اعلام شد حدود 490 کارمند به برنامه تعدیل داوطلبانه پیوسته‌اند. فورد خودروساز رومانیایی اتومبیل کرایووا را در ‌سال 2008 خریداری کرد و سه‌سال بعد تولید مدل بی‌مکس را در این کارخانه آغاز کرد. با این‌همه تقاضای اندک منجر به توقف مرتب تولید در بیش از یک‌سال گذشته شده است. (رویترز)

 


تعداد بازدید :  390