مسعود پزشکیان در ادامه جلسات و پیگیریهای اجرای عدالت و رفع کمبودها در فضاهای آموزشی و تحول در شیوههای نظام آموزشی کشور، نشستی با مسئولان اجرای این طرحها داشت و ضمن استماع گزارش عملکرد و راهکارهای پیشنهادی آنان برای تسریع در اجرای این طرحها، نظرات و انتظارات خود را در این زمینه نیز تشریح کرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه محور طرح اجرای عدالت در نظام آموزشی، مدارس دولتی و هدف، ارتقای توانمندیهای دانشآموزان است، گفت: این طرح بر پایه ایجاد فضاهای نوین آموزشی که مناسب اجرای شیوههای تعاملی آموزش هستند و با استفاده از همه تجهیزات و امکانات نوین آموزشی اجرا خواهد شد.
رئیس جمهور هدف محوری اجرای طرحهای رفع کمبود در فضاها و تحول در شیوههای آموزشی را ارتقای توانمندیها و مهارتهای دانشآموزان برشمرد و اظهار داشت: حتی شکل کلاسهای فعلی دیگر کارآمد نیست و کلاسهای تعاملی باید به شکلی باشند که همه دانشآموزان بتوانند در هر لحظه همدیگر را ببینند و در صورت لزوم با یکدیگر در راستای تعامل آموزشی گفتگو کرده و ارتباط بگیرند.
پزشکیان همچنین پس از پایان جلسه دقایقی طولانی به گفتگو با مهمانان جلسه پرداخت و در بخشی از این گفتگوها با تاکید بر اینکه آموزشهای اعتقادی و مرتبط با باورهای مذهبی بسیار حساس هستند و در شیوه ارائه این آموزشها باید حساسیتهای زیادی را لحاظ کرد، گفت: مهمترین نکته در این زمینه این است که بپذیریم، باور و اعتقاد را نمیتوان به زور به کسی ارائه کرد و این بخش آموزش باید توسط کسانی ارائه شود که پیش از تعلیم خود متعلم باشند و با شخصیت و عملشان دانشآموزان را ابتدا جذب کرده و سپس آموزش دهند.