شماره ۵۱۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
روي خط خبر

مراسم اختتامیه طرح اهدای کفش به کودکان نیازمند با حضور مسجدجامعی برگزار شد
کفشی برای مهربانی
شهروند| در ایرانی که ما در آن زندگی می‌کنیم زخم‌ها و دردهایی وجود دارد که التیام آنها میسر نمی‌شود مگر با نگاه عاشقانه مردم به مردم.
کمک‌های هم نوع دوستانه‌ای که نه‌تنها التیامی کوچک بر درد نهادینه شده بر پیکره بشری می‌شود، بلکه دریای ملتهب وجود آدمی را نیز به ساحل آرامش نزدیک می‌کند.
آدم‌هایی که کفش‌های مهربانی‌شان را به پا می‌کنند و کوچه کوچه این شهر چند‌هزار ساله را می‌پیمایند تا ماهی کوچک دوست داشتنشان در حوض زندگی کودکانی جاری شود که دنیا به آنها سخت گرفته است.
آدم‌هایی که پس از صد روز در مراسم اختتامیه طرح اهدای کفش به کودکان نیازمند از امیدها و آرزوهای خود برای داشتن دنیایی بهتر سخن می‌گویند.
امیرحسین شمشادی، مدیر طرح اهدای کفش به کودکان نیازمند یکی از همان جوان‌هایی است که می‌گوید: ایده اهدای کفش به کودکان نیازمند با هدف ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل شروع شد. برهمین اساس گروهی از جوانان داوطلب تمام مدارس تهران را گشت زدند تا کودکان دبستانی نیازمند را شناسایی و در کمال ادب و احترام کفش‌هایی مناسب را در اختیارشان قرار دهند.
شمشادی با بیان این‌که ظرفیت کار خیر در شهر تهران بالاتر از میزان کار خیری است که انجام می‌شود، ادامه می‌دهد:  نیازهای بالقوه کودکان مستمند در تهران نیز گسترده‌تر از آن است که بتوان سطحی نگریست به همین علت در پی آن برآمدیم تا نیازسنجی کرده و کمک‌های موجود را در اختیار این نیازمندان قرار دهیم.
مدیر طرح اهدای کفش به کودکان نیازمند اشاره می‌کند: کودکان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه محسوب می‌شوند و باید سرمایه‌های اجتماعی نهادینه شده در جامعه به کمک این قشر بیایند.
شمشادی با بیان این‌که طرح اهدای کفش با نیروی انسانی کم و در مدت زمان اندک شکل گرفت، توضیح می‌دهد: تلاش می‌کنیم تا این کمک‌ها ادامه داشته باشد و در مراحل بعدی لوازم‌التحریر و پوشاک را به همراه کفش در میان کودکان نیازمند توزیع کنیم.
احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران نیز در مراسم اختتامیه طرح اهدای کفش به کودکان نیازمند گفت:  از دیرباز رسم بوده تا در آستانه‌سال نو به کمک مستضعفان جامعه برویم و جای امیدواری است که قشر جوان این سنت نیک را ادامه می‌دهد.
او تصریح کرد: حرکت‌های اینچنینی می‌تواند نمادی برای همبستگی بیشتر باشد و باید ادامه یابد.
مسجدجامعی با اشاره به آن‌که گسترش روحیه همدلی در شهر بسیار ارزشمند است، اضافه کرد: این با هم بودن‌ها و تلاش جمعی برای روحیه دادن به آدم‌ها شایسته است.
سیاوش شهریور، مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران نیز در این مراسم گفت:  ایران همواره درگیر جنگ‌های انسانی و قهرهای طبیعی بوده است و همین موضوع عاملی شده تا نوعدوستی در میان ایرانیان بالا باشد.
شهریور با اشاره به آن‌که این روزها بیش از همیشه به تبلور اخلاق در جامعه نیازمندیم، گفت: اخلاق تنها راه همبستگی کشور ایران است و ایرانیان طی تمام روزهای تلخ و شیرین خود نشان داده‌اند که در این زمینه یکتا هستند.
او با اشاره به آن‌که حرکت‌های داوطلبانه مردمی نشانی از اخلاق همیاری ایرانیان است، اضافه کرد: اعتماد اجتماعی سرمایه‌ای است که باید آن را ارج نهاد.
مراسم اختتامیه طرح اهدای کفش به کودکان نیازمند که با حضور رئیس اداره مددکاری و مشاوره نیروی انتظامی پیگیری می‌شد با تقدیر از نیکوکاران به انتها رسید تا نوعدوستی این افراد کمکی باشد برای تداوم گام‌های مهربانی.

پرستار لاهیجانی زنده در آتش سوخت
بامداد پنجشنبه پرستار جوان بیمارستان
 22 آبان لاهیجان هنگام بازگشت از ماموریت به علت تصادف آمبولانس و آتش گرفتن آن، زنده زنده در آتش سوخت. به گزارش باشگاه خبرنگاران، پرستش، نایب‌رئیس نظام پرستاری رشت در توضیح بیشتر گفت: «یکی از آمبولانس‌های خصوصی پس از تحویل یک بیمار به بیمارستانی در رشت، حدود ساعت 2 بامداد پنجشنبه در راه بازگشت احتمالا به‌علت خواب‌آلودگی راننده، تصادف کرده و نهایتا دچار آتش‌سوزی شده است.» او ادامه داد: «از آنجا که ظاهرا پای پرستار حاضر در این آمبولانس لابه‌لای وسایل داخل ماشین گیر کرده، متاسفانه نتوانستند او را نجات دهند و به همین دلیل این همکار جوان بر اثر سوختگی شدید، جان باخت.» به گفته او، این پرستار که حدود 30‌سال سن داشته، متاهل و دارای یک فرزند بوده است.  نایب رئیس نظام پرستاری رشت با بیان این‌که پیکر پرستار حادثه‌دیده در لاهیجان به خاک سپرده شد، از صدور پیام تسلیت توسط وزیر بهداشت در پی درگذشت این پرستار خدوم خبر داد.


تعداد بازدید :  490