مدیرکل روابطعمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلالاحمر با اشاره به اینکه نهاد روابط عمومی باید در جمعیت هلالاحمر تقویت شود، بیان کرد: «سال آینده برای روابطعمومی جمعیت هلالاحمر سال مستندسازی از امدادگرانی است که در سطح کشور جانفشانی کرده و خدمت به مردم را سرلوحه فعالیتهای خود قرار دادهاند.» وحید رحمتی در گردهمایی علمی - کاربردی معاونان امداد و نجات کشور که در قم برگزار شد به تبیین برنامههای روابطعمومی جمعیت هلالاحمر در اطلاعرسانی طرح بزرگ امداد نوروزی پرداخت و اظهار کرد: «یکی از برنامههایی که با موضوع معرفی افراد الگو و برجسته حوزه امداد و نجات، داوطلبان و جوانان جمعیت هلالاحمر درحال تولید است، برنامه «نشان مهربانی» است که در نوروز ۹۴ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.» او ادامه داد: «در حوزه رادیو نیز هماهنگیهایی با حوزه معاونت صدای رسانه ملی بهویژه رادیو سلامت، رادیو جوان و رادیو پیام صورت گرفته است تا در برنامههای مختلف نکات آموزشی و امدادی را برای مردم تبیین کنیم.»
مدیرکل روابطعمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلالاحمر کشور تأکید کرد: «اصلیترین حوزه در جمعیت هلالاحمر که بسترساز انتشار اخبار مطلوب و مورد توجه مردم است، حوزه امدادونجات است که باید نسبت به آن توجه بیشتری داشت و اخبار و اطلاعات آن را به صورت کامل و جامع در اختیار رسانهها و مردم قرار داد و گزارشهای مستند آن به سمع و نظر همگان برسد.» او با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با شبکه خبر سیما برای ایجاد استودیو امداد و نجات در نوروز بیان کرد: «باید در حوزه خبر استانها نیز استودیویی در مراکز ۱۱۲ ایجاد شود تا اخبار مربوط به حوزههای امداد و نجات به صورت روزانه و مستمر به اطلاع مردم برسد و از این طریق به اشاعه فرهنگ امدادی و خدمت رسانی به مردم بپردازیم.» مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلالاحمر کشور در ادامه گفت: «یکی از کارهایی که برای تبیین صحیح طرح بزرگ امداد و نجات نوروزی و تشریح ابعاد آن باید انجام شود، برگزاری تورهای رسانهای برای رسانههای محلی و استانی است که باید قبل از شروع طرح صورت گیرد تا رسانههای استانی و محلی بتوانند با آگاهی کامل اخبار و فعالیتهای نوروزی را پوشش رسانهای دهند.» رحمتی با اشاره به اینکه نهاد روابطعمومی باید در جمعیت هلالاحمر تقویت شود، بیان کرد: «سال آینده برای روابط عمومی جمعیت هلالاحمرسال مستندسازی از امدادگرانی است که در سطح کشور جانفشانی کرده و خدمت به مردم را سرلوحه فعالیتهای خود قرار دادهاند.» او در پایان با اشاره به ناگهانی و غیرقابل پیشبینی بودن حوادث امدادی خاطرنشان کرد: «امدادگران باید به اصول اولیه عکاسی، تصویربرداری و خبرنویسی آشنا باشند تا در مواقع بحرانی بتوانند خودشان بهعنوان یک رسانه حرفهای عمل کرده و مستندات و پیوستهای خبری حوادث را تهیه کنند.»