عضو انجمن علمی مطالعات کودکان پیش از دبستان با اشاره به وجود ۸ تا ۹ میلیون کودک در دوره پیش از دبستان در کشور بر اهمیت افزایش کیفیت آموزشی این دوره تاکید میکند و میگوید: در این دوره، کودکان به دلیل رشد مغز و کسب تجربیات جدید، زمینه یادگیری و کسب مهارتآموزی فوقالعادهای دارند. سیامک طهماسبی با اشاره به اینکه نگرشها و گرایشها در دوره پیش از دبستان شکل میگیرد، بهگونهای که داشتن نگرش مثبت یا منفی به هر موضوعی، مربوط به این دوره است، افزود: در این دوره، کودک نیازمند بازی، تجربه محیط، ارضای کنجکاوی در مورد محیط ، ارتباط خوب با والدین، ایجاد اتمسفر مثبت میان اعضای خانواده و شناسایی الگوی جنسیتی خود و برقراری ارتباط با آن است. از همین رو، اگر قرار باشد کودکان به شایستگیهایی دست پیدا کنند، نیازمند یادگیری مهارتها هستند. وی در پاسخ به سوالی درخصوص تفاوت کودکانی که دوره پیش دبستانی را طی میکنند و کودکانی که این دوره را نمیگذرانند، گفت: باتوجه به افزایش خطرات و گسترش فضای مجازی و رسانهها ضرورت گذراندن دوره پیش از دبستانی دو صد چندان شده است، اما گاهی ممکن است کودکان از سه تا چهار سال پیش از شروع دبستان، به کودکستان بروند، اما به دلیل پایین بودن کیفیت مرکز، مهارتهای اجتماعی، اخلاقی و هیجانی به درستی به کودک آموزش داده نشود، به همین دلیل تاثیر گذراندن دوره پیش از دبستان، وابسته به کیفیت کودکستانها است و نمیتوان گفت هر کودکی که این دوره را طی کرده، لزوما به مهارتهای لازم دست یافته است.