شماره ۳۱۹۴ | ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان
صفحه را ببند
نکات کاربردی حقوقی که لازم است همه از آن‌ها آگاه باشند

همه شهروندان لازم است سطح آگاهی‌های حقوقی خود را افزایش بدهند. این امر موجب تحقق و ارتقاء اصل حاکمیت قانون در جامعه، ارتقاء سطح سواد حقوقی افراد، کاهش مراجعات مردم به نهادهای قضایی و شبه‌قضایی، همچنین فرهنگسازی و آمادگی عموم برای تبعیت از قانون خواهد شد.

تغییر سن برای ازدواج کردن
برای تغییر سن در شناسنامه باید سنی که در شناسنامه دارید در واقعیت کمتر یا بیشتر از سن شما باشد و دلایل و مدارک قابل اثبات و معتبری نیز باشد که نشان دهد سنی که در شناسنامه دارید غیرواقعی است. بنابراین درخواست کم یا زیاد کردن سن در شناسنامه برای ازدواج در صورتی که سن واقعی شما همان باشد، مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

تغییر جنسیت پس از ازدواج
با تغییر جنسیت پس از ازدواج رابطه زوجیت ادامه پیدا نمی‌کند. اما حقوقی مانند مهریه در صورت درخواست طرف مقابل باید پرداخت شود و یا پرداخت نفقه فرزند همچنان بر عهده پدری خواهد بود که از مرد به زن تغییر جنسیت داده است.

واریز وجه اشتباه به حساب
اگر وجهی از حسابی ناشناس برای شما واریز شد و بعد از مدتی تماسی برقرار شد با این مضمون که وجه به اشتباه واریز شده و حالا برگردانید، وجه را فقط باید به حساب مبداء یا کارتی که از آن واریز انجام شده، برگردانید. زیرا ممکن است فردی که از شما درخواست برگشت وجه را دارد از فرد دیگری بیعانه اخذ کرده و چون قرار نیست کالایی را تحویل دهد شماره حساب شما را به آن فرد معرفی کرده باشد.


تعداد بازدید :  50