شماره ۳۱۹۴ | ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان
صفحه را ببند
تقابل آبی‌ها با یاران رونالدو در آخرین حضور بختیاری‌زاده
محمد نوری: در این شرایط مربی داخلی به درد استقلال نمی‌خورد
موسیمانه رزومه‌دار است و ما باید به او کمک کنیم

 [شهروند] محمد نوری، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره شرایط این روزهای آبی‌های پایتخت پیش از بازی برابر النصر در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا گفت:‌ هر مربی‌ای که در استقلال حضور پیدا می‌کند،‌ هنوز نیامده برخی‌ها شمشیر را از رو می‌بندند. ما همیشه از خودی‌هایی که به ظاهر طرفدار استقلال هستند، ضربه می‌خوریم. آقای موسیمانه رزومه خوبی در مربی‌گری دارد و ما باید به ایشان کمک کنیم. استقلال و هواداران شخص‌پرست نیستند و اگر کسی را دوست دارند به خاطر استقلال است. امیدوارم در بازی مقابل النصر شاهد یک نمایش خوب باشیم.

در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا تیم فوتبال استقلال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ سه‌شنبه مقابل النصر عربستان به میدان می‌رود. استقلال بعد از شکست سنگین مقابل ذوب آهن فرصت کمی برای ریکاوری و بازی در لیگ نخبگان داشته ضمن اینکه باید در کشور ثالث (امارات) از النصر میزبانی کند و معنایش این است که آبی پوشان یک سفر اضافی هم باید بروند. استقلال مقابل ذوب‌آهن در هفته هشتم لیگ برتر سایه‌ای از تیم واقعی بود! بعد از این دیدار سرمربی جدید و اهل آفریقای جنوبی خارجی آبی پوشان معرفی شد اما باشگاه استقلال همچنان اعلام کرده که در بازی سه شنبه شب سهراب بختیاری زاده سرمربی تیم خواهد بود و موسیمانه بعد از این بازی رسما کارش را آغاز خواهد کرد. در واقع امروز آخرین نمایش استقلال سهراب است؛ نمایشی که شاید با صدرنشینی این تیم در لیگ نخبگان آسیا هم همراه باشد. استقلال اگر بتواند از تیم پرستاره النصر سه امتیاز بگیرد ممکن است صدرنشین گروه هم شود که احتمالش بسیار ضعیف است زیرا الهلال تفاضل گل بسیار خوبی دارد! اتفاقی که می تواند مرهمی بر دل هواداران دلخور استقلال باشد. پیروزی مقابل تیمی که فوق ستاره‌ای چون کریس رونالدو را دارد یک شب رویایی و تاریخی را برای هواداران استقلال و سهراب بختیاری زاده فراهم کند. البته استقلال اگر مثل بازی با ذوب آهن باشد روز سختی را تجربه خواهد کرد! مدیران باشگاه هم بالاخره تدبیری به خرج دادند تا تیم‌شان کمتر آسیب ببیند و حسین حسینی را برگرداندند تا حداقل مقابل یکی از گلزن ترین بازیکنان جهان، کاپیتان استقلال درون دروازه حضور داشته باشد! هرچند تقابل با کریس رونالدو آنهم در لیگ نخبگان کار دشواری برای مدافعان ناهماهنگ و دروازه‌بان استقلال خواهد بود.
محمد نوری، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با «شهروند»  در خصوص شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت صحبت‌های مختلفی به میان آورد. او معتقد بود که خط دفاع استقلال در تقابل با النصر باید تمرکز قابل توجهی داشته باشد تا اشتباهات گذشته تکرار نشود. همچنین او تاکید کرد که در شرایط حاضر، حضور مربی ایرانی نمی‌تواند روی عملکرد فنی تیم تاثیری بگذارد و ابراز امیدواری کرد تا موسیمانه در کوتاه‌مدت و درازمدت عملکرد موفقیت‌آمیزی در استقلال داشته باشد. گفت‌وگوی «شهروند» را با محمد نوری می‌خوانید:

آقای نوری تقابل استقلال و النصر را در لیگ نخبگان آسیا چطور می‌بینید؟
تیم النصر مهره‌های خیلی خوبی دارد و خیلی ولخرجی کرده است و کریستیانو رونالدو هم  در این تیم حضور دارد. با توجه به حواشی‌ای که استقلال تجربه کرده است، آبی‌ها محکوم به پیروزی هستند چون سرمربی جدید استقلال نظاره‌گر این بازی خواهد بود و شرایط تیم را آنالیز خواهد کرد. این بازی، بازی راحتی نیست اما استقلال در بازی‌های خارج از خانه شرایط خوبی داشته است. آبی‌ها اگر خط دفاع و شرایط خوبی داشته باشند و متمرکز جلو بروند، فکر می‌کنم اتفاقات خوبی رقم بخورد. نگرانی من فقط در خط دفاع است و امیدوارم مدافعان تمرکز لازم را در این بازی داشته باشند.

حضور آقای موسیمانه در استقلال را به عنوان سرمربی جدید تیم چطور ارزیابی می‌کنید؟
هر مربی‌ای که در استقلال حضور پیدا می‌کند،‌ هنوز نیامده برخی‌ها شمشیر را از رو می‌بندند. ما همیشه از خودی‌هایی که به ظاهر طرفدار استقلال هستند، ضربه می‌خوریم. آقای موسیمانه رزومه خوبی در مربی‌گری دارد و ما باید به ایشان کمک کنیم. استقلال و هواداران شخص‌پرست نیستند و اگر کسی را دوست دارند به خاطر استقلال است. امیدوارم در بازی مقابل النصر شاهد یک نمایش خوب باشیم

فکر می‌کنید حواشی مدیریتی چقدر روی نتایج استقلال تاثیرگذار بوده است؟
من اعتقاد دارم که آقای شهریاری باید مشاوره‌های بیشتر و بهتری داشته باشد. من حتی به آقای شهریاری پیامک دادم که برخی‌ها هستند که می‌خواهند به استقلال کمک کنند. هواداران استقلال با پیروزی این تیم خوشحال می‌شوند و با شکست تیم گریه می‌کنند. ما باید بهترین انتخاب‌ها را در آینده داشته باشیم و پیشکسوت‌های خوبی هستند که می‌توانند مشاوره‌های خوبی بدهند. استقلال یک تیم مردمی است و باید این حواشی جمع شود. من حس می‌کنم با پیروزی مقابل النصر، مقداری از این حواشی کمتر شود و امیدوارم خبرهای خوبی از این بازی بشنویم.

تا پیش از تقابل استقلال و النصر، فکر می‌کنید استقلال چه مشکلات فنی‌ای غیر از مسائل دفاعی دارد؟
ما قبلا کلی در این مورد صحبت کردیم که استقلال نیاز به مهاجم شش‌دانگ دارد اما این اتفاق رخ نداد و به جای آن 8 مدافع در تیم وجود دارد. اگر خط هافبک‌ و دفاع ما در بازی مقابل النصر، اشتباهات فنی و فردی نداشته باشد، می‌توانیم مقابل حریف امتیاز بگیریم.

آینده استقلال را با موسیمانه چطور می‌بینید؟
باید این حقیقت را بپذیریم که در این شرایط مربی داخلی برای استقلال جواب نمی‌دهد و امیدوارم آقای موسیمانه در کوتاه مدت و درازمدت بتواند شرایط خوبی را در تیم ایجاد کند.


تعداد بازدید :  34