شماره ۳۱۸۹ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
احترام برومند تجلیل شد
همسایه‌ای که حواسش به همه هست

آیین بزرگداشت احترام برومند بازیگر فیلم سینمایی «آغوش باز» با حضور هنرمندان و مردم در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار شد. به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، در آیین بزرگداشت احترام برومند بازیگر فیلم سینمایی «آغوش باز» که در سالن علی حاتمی برگزار شد، بهروز شعیبی کارگردان «آغوش باز» گفت: امشب شب پرستاره‌ای است و استادان همه به افتخار بیش از نیم قرن فعالیت هنری خانم احترام برومند عزیز دور هم جمع شده‌اند. افتخار این را داشتم که در این دو سال هم شاگردی ایشان را کنم هم این که در فیلمم بازی کنند.
در ادامه این مراسم کلیپی درباره احترام برومند و بازی‌های او طی این سال‌ها روی پرده رفت و منصور ضابطیان به عنوان اولین سخنران با بیان این که راجع به برومند همیشه حرف برای گفتن بسیار است، به ذکر خاطره‌ای از دوران کودکی خود پرداخت و گفت: ۵ یا ۶ ساله بودم که نقاشی کشیدم و آن را برای تلویزیون فرستادم. یک روز پستچی یک کارت برای ما آورد که از طرف برنامه کودک بود و در آن برای من آرزوی موفقیت کرده بودند و امضای پای آن کارت نیز امضای خانم برومند بود و من تا سال‌ها در برابر دوستانم به داشتن این کارت می‌بالیدم. به هر حال این اتفاق در ذهن من ماند، اما سال‌های بسیاری خانم برومند را دیگر در تلویزیون ندیدیم تا این که خودم برنامه‌ساز شدم و بسیار تلاش کردم و جنگیدم تا ایشان را بار دیگر به تلویزیون آوردم و امیدوارم که تا سال‌های سال نیز بمانند و فعالیت داشته باشند.
سروش صحت در ادامه گفت: مفتخرم که اینجا هستم؛ ما در خانه‌ای زندگی می‌کنیم که در سر در آن ۲ کاشی آبی قرار دارد. روی یکی از آنها احترام برومند نوشته شده و روی دیگری داوود رشیدی. این دو کاشی برای ما بسیار اهمیت دارد؛ شهرداری در یک مقطعی روی خانه چهره‌های ماندگار کاشی نصب می‌کرد تا معلوم باشد آن خانه، خانه یک چهره ماندگار است و ما برایمان باعث افتخار است که بیش از ۲۰ سال ساکن این خانه هستیم. خانه‌ای که برای من همراه با اتفاقات عجیب‌وغریبی بوده است. اوایل فکر می‌کردم خانم برومند چقدر خوش‌شانس هستند که با آقای رشیدی ازدواج کرده‌اند اما بعدها نظرم عوض شد و به نظرم این آقای رشیدی بود که شانس داشت و با خانم برومند ازدواج کرد. الان فکر می‌کنم که لیلی و فرهاد چقدر خوش‌شانس و خوشبخت هستند که چنین پدر و مادری دارند و ما چقدر خوش‌شانس هستیم که در محله‌مان این دو چهره ماندگار زندگی می‌کنند.
مسعود فروتن نیز طی سخنانی درباره احترام برومند بیان کرد: در اواخر دهه ۴۰ وقتی برای کارآموزی به مدرسه ملی تلویزیون رفته بودم با خانم برومند آشنا شدم، در آن زمان ایشان با آقای رشیدی ازدواج کرده بودند و خب داود رشیدی برای ما بعد از «در انتظار گودو» قهرمان بود و از این اتفاق بسیار خوشحال بودیم، چند سال بعد داود رشیدی برای یک کاری از من دعوت کرد که نقش مقابل من را خانم برومند بازی می‌کردند. این شانس بزرگی بود که در کنار ایشان صبوری، درست صحبت‌کردن و چگونگی کار با دوربین را آموختم و این شانس را داشتم تا با خانواده رشیدی رفت‌وآمد خانوادگی داشته باشم و بسیار خوشحالم که این افتخار نصیب من شد تا درباره احترام برومند که بزرگ اجراست، سر تعظیم فرود آورم.
بهرام شاه‌محمدلو قصه‌گو، مجری و برنامه‌ساز دیگر سخنران این مراسم به عنوان عضوی از خانواده برومند روی سن حاضر شد و گفت: به واسطه همسری با خانم راضیه برومند من قدم به این فامیل محترم گذاشتم. احترام برومند برای من خواهری عزیز است و همیشه به او احترام گذاشته‌ام و احترام می‌گذارم چرا که بسیار از او آموختم و عدالت و محبت در فضای فامیل را از او یاد گرفتم.
محمود بصیری بازیگر نیز درباره احترام برومند توضیح داد: من ۵۲ سال است که به خانم احترام برومند احترام می‌گذارم. آن‌قدر ایشان محترم هستند که حد و حساب ندارد. احترام برومند هر زمان که به مشکل برخورد کنید، به هر شکلی شده خودش را به شما می‌رساند.


تعداد بازدید :  36