شماره ۳۱۸۹ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد
اهدای یک واحد مسکونی به خانواده‌های جان‌باختگان معدن طبس
رویکرد رییس‌جمهور درباره موضوع حجاب مشخص است دولت به دنبال حل ریشه‌های تورم است

 سخنگوی دولت با اشاره به آخرین تصمیمات دولت برای کاهش آلام خانواده‌های جان‌باختگان معدن طبس گفت: مقرر شد یک واحد مسکونی به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن طبس تقدیم شود.
فاطمه مهاجرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد سردار شهید نیلفروشان مستشار ارشد نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لبنان و هم‌چنین بزرگداشت روز جهانی نابینایان، به حادثه معدن طبس اشاره و بیان کرد: جامعه مدنی و مجموعه‌های خیریه و اشخاص، حضور خوبی در این موضوع داشتند و دولت نیز از خدمت‌رسانی به خانواده این عزیزان حمایت می‌کند. وی افزود: یک واحد مسکونی به خانواده‌های این جان‌باختگان تقدیم خواهد شد، همچنین احکام مستمری‌بگیران صادر شده است و دیه نیز به ‌مبلغ میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت شده است. درباره بخشودگی دیون و تسهیلات بانکی این عزیزان نیز در حال رایزنی هستیم. مهاجرانی در ادامه اظهاراتش از سفر عراقچی و قالیباف به لبنان در وضعیت سخت قدردانی کرد.

دولت مشغول بررسی بودجه است
سخنگوی دولت درباره بودجه 1404 نیز گفت: دولت با جلسات متعدد مشغول بررسی بودجه است و امیدواریم به جایی برسیم که حداقل آثار تورمی و حداکثر عدالت برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را شاهد باشیم و دولت نیز بتواند بودجه را در موعد مقرر به مجلس تقدیم کند. دولت می‌کوشد نظم و انضباط مالی را در کشور ایجاد کند تا کشور در موقعیت بهتری قرار بگیرد.

موضوع فیلترینگ در حال پیگیری است
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره نگاه دولت به مسئله فیلترینگ گفت: موضع ما همانی است که رییس‌جمهور در ایام انتخابات گفت؛ فیلترینگ مضرات زیادی ایجاد کرده است و اتفاقا مقام معظم رهبری درباره حکمرانی در حوزه فضای مجازی فرمایشاتی داشتند. موضوع فیلترینگ در حال پیگیری است و در چارچوب کار کارشناسی و مصالح ملی و نظام در حال پیگیری است، ضمن اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که فیلترینگ به اهداف خود نرسیده است.

رویکرد رییس‌جمهور درباره موضوع حجاب مشخص است
مهاجرانی در پاسخ به سؤالی درباره ابلاغ قانون عفاف و حجاب از سوی رییس‌جمهور، عنوان کرد: رویکرد رییس‌جمهور درباره موضوع حجاب مشخص است و بنا به تاکید وی، موضوعات فرهنگی با زور جا نمی‌افتد. دولت، دولت وفاق است و در تلاش است موضوعات را همدلانه حل کند؛ قانون هم باید قانونی باشد که منافع مردم در آن لحاظ شده باشد. به‌دنبال کار کارشناسی دقیق هستیم تا موضوعات توان اجرا داشته باشد و مصالح نظام در آن دیده شده باشد.

تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی
وی در پاسخ به سؤالی درخصوص برنامه دولت برای تحقق رشد اقتصادی 8درصدی ابراز کرد: رشد اقتصادی بر اثر بهبود بهره‌وری و سرمایه‌گذاری خارجی محقق می‌شود و پیش‌بینی‌ها مبنی بر رشد 4درصدی کشور است. تلاش دولت برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و همچنین ارتقای بهره‌وری ادامه دارد.

پرهیز دولت از عددسازی در ساخت مسکن
سخنگوی دولت در واکنش به سؤال دیگری درباره سیاست دولت چهاردهم در قبال ساخت مسکن و رفع ناترازی در این حوزه بیان کرد: مسکن یکی از اولویت‌های افراد جامعه است. رویکرد دولت به این شکل است که از عددسازی پرهیز کند و منطبق بر واقعیات با جامعه صحبت کند.
وی اضافه کرد: طبق اعلام وزارت کار قرار است 800 هزار واحد مسکن حمایتی بر اراضی 99ساله تکمیل و ساخته شود و 370 هزار قرارداد مشارکت با بانک‌ها محقق شده و مابقی منتظر قرارداد است. هم‌چنین حدود 1.7 میلیون واحد مسکونی به‌صورت خودمالکی شهری و روستایی در حال ساخت است و 20 هزار مسکن از بین 800 هزار واحد مذکور تحویل داده شده است.
مهاجرانی اضافه کرد: دولت از دادن اعداد و ارقامی که مردم آن را لمس نکنند پرهیز دارد.

دولت به دنبال حل ریشه‌های تورم است
وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سؤال دیگری درباره برنامه دولت برای مقابله با افزایش قیمت کالاهای مصرفی گفت: دولت تا حد توان می‌کوشد از افزایش قیمت کالاها جلوگیری کند؛ دولت در تلاش است ریشه‌های تورم را حل کند و برخی موضوعات مرتبط با این مسئله، سلسله‌وار به هم متصل است.
تمام تلاش دولت بر مهار تورم است و در بودجه نیز می‌کوشیم اقشار آسیب‌پذیر محافظت شوند و کم‌ترین آسیب را ببینند و سقف معافیت مالیاتی این افراد نیز از 12 به 24 میلیون افزایش یافت.

ایران به دنبال کاهش آلام مردم منطقه است
سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درخصوص سفر منطقه‌ای عراقچی و برنامه ایران برای برقراری صلح و کاهش تنش‌ها، اظهار کرد: بشریت در حال تماشای تراژدی انسانی و نسل‌کشی است. ایران با حفظ اصول سیاست خارجی که رژیم صهیونیستی را به‌رسمیت نمی‌شناسد، همه تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا آلام مردم منطقه کاهش یابد، از هرگونه پیشنهاد صلح که وضعیت بهبود یابد استقبال و کمک می‌کنیم وضعیت بهتر شود.

به دیگران می‌گوییم که با دم شیر بازی نکنند
سخنگوی دولت درباره برخی اظهارنظرها درباره پاسخ ایران به تحرکات و حملات احتمالی رژیم صهیونیستی به تأسیسات نفتی کشورمان و همچنین تلاش‌های آمریکایی‌ها برای تحریم‌های نفتی علیه کشورمان اظهار داشت: ایران هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبوده ولی در دفاع مصمم‌ترین بوده است؛ ما در دفاع مقدس نشان دادیم منافع ملی را با هیچ‌چیزی معاوضه نمی‌کنیم. به دیگران می‌گوییم که با دم شیر بازی نکنند و با ایران شوخی نکنند، آنچه در وعده صادق2 رخ داد قسمت کوچکی از توانایی ما بود.


تعداد بازدید :  26