شماره ۳۱۸۹ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
بازتاب گسترده حضور سردار قاآنی در تهران در فضای مجازی و رسانه‌های جهان
شکست عملیات روانی علیه محور مقاومت

 حضور سردار پرافتخار سپاه اسلام اسماعیل قاآنی در تهران در تشییع شهید نیلفروشان پس از چندین روز شایعات منابع غربی و صهیونیستی و مزدوران رسانه‌ای آنها در ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی درباره غیبت معنادار فرمانده سپاه قدس ایران، بازتاب گسترده‌ای درفضای مجازی و رسانه‌های جهان داشت. این شبکه‌ها در هفته‌های گذشته شایعاتی مختلفی اعم از شهادت، جراحت و بازجویی این سردار سرافراز منتشر کردند. شمار زیادی از کاربران در نخستین ساعات انتشار تصاویر حضور سردار قاآنی، در قالب توئیت‌هایی نسبت به سلامت وی ابراز خرسندی کردند. همچنین برخی از کاربران از دروغ‌گویی رسانه‌های فارسی زبان معاند به ویژه اینترنشنال ابراز انزجار کردند.
واکنش کاربران به حضور سردار قاآنی بعد از شهادت و بازجویی!
یکی از کاربران ایکس نوشت: «سردار قاآنی پس از یک دوره شهادت، جاسوسی برای اسرائیل و فرار به تل‌آویو، یک دوره بازداشت و شکنجه و بازجویی، به میهن بازگشت.» کاربر دیگری با تمسخر این رسانه‌ها گفت: «خب خداروشکر بازجویی سردار قاآنی تموم شد.» در همین راستا شخص دیگری توییت زد: «از وقتی سردار قاآنی لو رفته دقت کردین که حـمله‌های حزب‌الله کاری‌تر شده؟» یکی دیگر از کاربران با ادبیات براندازان گفت: «بازجو خبرنگار صداوسیما رو مشاهده می‌کنید، در کنار تازه‌ترین زندانی سیاسی جمهوری اسلامی. صدای اسماعیل باشیم !» یکی دیگر از فعالان شبکه ایکس، سناریوی جاسوس بودن سردار قاآنی را برای رئیس ستاد ارتش اسرائیل این‌گونه بازنویسی کرد: «فوری: منبع خبری از بازداشت هرتزی هالوی به جرم جاسوسی برای جمهوری اسلامی و افشای محل آموزشی تیپ گولانی خبر داد. وی افزود هالوی حین بازجویی دچار حمله قلبی شده است.» کاربر دیگری به رسانه‌های ضدایرانی این‌گونه پیشنهاد داد: «پیشنهاد دروغ جدید به اینترنشنال و بی‌بی‌سی: این قاآنی نیست، فردی است به نام میراسماعیل، بدل قاآنی!» شخص دیگری با تمسخر سناریوسازی‌های براندازان نوشت: «با کنار هم گذاشتن عکس قبل و بعد از بازداشت سردار قاآنی فشار شکنجه و تهدید و بازجویی و… وزارت اطلاعات به‌وضوح قابل‌مشاهده است! اینجاست که به بی‌بی‌سی و اینترنشنال یا دیگر رسانه‌های عبری ایمان می‌آوریم. اینها از اول می‌گفتن بازداشت هستش ما باور نمی‌کردیم.» از دیگر کاربران ایکس نوشت: «خب خدا رو شکر سردار قاآنی عزیز بعد از اینکه در لبنان شهید شدن و تو ایران اسیر، امروز چشممون به جمال این بزرگوار در مراسم استقبال از شهید سردار نیلفروشان روشن شد.» کاربر دیگری گفت: «منابع اینترنشنال در حد یک منبع آب هم اعتبار ندارند.»
بازتاب حضور سردار قاآنی در تهران در رسانه‌های جهان
  خبرگزاری العربی الجدید، اسکای نیوز عربی، ارم نیوز و روزنامه الغد اردن با انتشار عکس‌هایی از مراسم نوشتند: اسماعیل قاآنی در مراسم تشییع سرلشکر نیلفروشان در تهران حاضر شد و به شایعات خاتمه داد.  شبکه المیادین لبنان نیز با پوشش این خبر نوشت: با تکذیب همه شایعات، (سردار) قاآنی در کنار سران کشور ایران در تهران دیده شد.
 خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری آرتی روسیه، شبکه العربیه عربی و انگلیسی، شبکه الحدث، روزنامه کویتی الانباء و روزنامه النهار لبنان با انتشار عکس‌هایی از سردار قاآنی نوشتند: ژنرال اسماعیل قاآنی پس از حدس و گمان در مورد سرنوشت او در فرودگاه مهرآباد تهران حاضر شد.  صهیونیست‌ها نیز که نقشه‌های خود را نقش بر آب می‌بینند، نتوانستد این خبر را پوشش ندهند و روزنامه تایمز اسرائیل که طی روزهای پیش انواع شایعات را درباره سرنوشت سردار قاآنی منتشر کرده بود با غرض‌ورزی آشکار نوشت: «تلویزیون دولتی ایران فردی را نشان می‌دهد که به نظر می رسد اسماعیل قاآنی، فرمانده ارشد سپاه قدس ایران باشد.»


تعداد بازدید :  178