شماره ۳۱۸۹ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر
صفحه را ببند
تیم ملی ایران موفق شد در انتخابی جام جهانی 2026، قطر را 4 بر یک شکست دهد
شلیک به قلب خاطرات تلخ

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر از ساعت ۱۹:۳۰ شامگاه امروز در هفته چهارم از گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه راشد شهر دبی امارات برگزار شد. ملی پوشان فوتبال ایران هشت ماه پس از شکست تلخ و غیرمنتظره در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل قطر، امشب در مسیر جام جهانی 2026 به مصاف این تیم رفتند و انگیزه زیادی داشتند تا انتقام آن باخت را بگیرند و در چهارمین دیدارشان در مرحله مقدماتی 10 امتیازی شوند و در نهایت این اتفاق هم افتاد و ملی‌پوشان موفق شدند 4 بر یک قطر را شکست دهند.
امیر قلعه نویی برای این بازی تصمیم گرفت ترکیب کاملاً تهاجمی را با حضور همزمان بازیکنانی نظیر سردار آزمون، مهدی طارمی، مهدی قایدی و محمد محبی وارد میدان کند تا آنها بتوانند قهرمان دو دوره متوالی جام ملت‌های آسیا را شکست دهند. ملی پوشان فوتبال ایران بازی را بسیار تهاجمی شروع کردند و توانستند در همان دقایق ابتدایی فشار مضاعفی روی دروازه قطر ایجاد کنند اما هرچه از زمان بازی گذشت شاگردان لوپز با حفظ توپ و ارسال‌های عرضی و طولی خود باعث شدند تا دفاع ایران عقب بازی کند و فاصله خطوط سه گانه شاگردان قلعه نویی بیش از پیش شود. همین امر در دقیقه ۱۷ باعث شد در لحظه غافلگیری ملی‌پوشان ایران، لوکاس مندز مدافع میانی قطر با پاس بلند استثنایی از زمین خودی به پشت مدافعان، حمله خطرناکی به وجود آورد تا المعز علی با فرار میلی‌متری و سریع از تله آفساید در موقعیت تک به تک قرار بگیرد و با شلیک تماشایی به طاق دروازه ایران گل اول بازی را بزند.
پس از این گل تیم ملی شوک کوتاهی را تجربه کرد تا با گذشت زمان با فریادهای قلعه نویی به خود بیاید. در دقیقه 42 بازی کار تیمی بازیکنان ایران به بهترین شکل جواب داد و پس از تعویض منطقه از میانه زمین به جناح چپ، مهدی قایدی دو بازیکن قطر را مشغول خود کرد و به عقب پاس داد تا ارسال امید نورافکن و ضربه سر تماشایی سردار آزمون به کنج دروازه برود و گل تساوی را به همراه داشته باشد. در آخرین لحظه‌های نیمه اول نیز کرنر اکرم عفیف با ضربه سر بازیکن قطر باعث به لرزه درآمدن تیر دروازه تیم ملی ایران شد. این پایان کار در نیمه اول نبود تا محبی در آخرین ثانیه تیر دروازه قطر را بلرزاند اما با بدشانسی ایران باعث پیروزی در نیمه اول نشود.
تیم ملی نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد و خیلی هم زود موفق شد به گل دوم برسد. در دقیقه 48 مسابقه، ارسال مهدی قایدی از جناح چپ زمین را لوکاس مندز به خوبی دفع کرد، اما در ادامه خروج عجیب و اشتباه مشعل برشم و برخورد او با مدافع تیمش که روی زمین افتاده بود، موجب شد تا توپ جلوی پای سردار آزمون بیفتد و گل دوم ایران به راحتی زده شود. دقیقه 65، گل بعدی ایران به ثمر رسید؛ روی بازی‌سازی تیم ملی در میانه میدان،‌ سردار آزمون فضا و موقعیت بسیاری خوبی برای گلزنی پیدا کرد و با پاسی که به محمد محبی داد، زمینه‌ساز گل سوم ایران شد و محبی موفق شد گل سوم ایران را به ثمر برساند. تیم ملی در دقایق پایانی هم یک 2 دیگر به ثبت رساند اما داور این گل‌ها را آفساید اعلام کرد تا در نهایت این بازی با نتیجه 3 بر یک به سود ملی‌پوشان به پایان برسد.


تعداد بازدید :  110