شماره ۵۱۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند
صفحه را ببند
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر خبر داد
برگزاری دومین جشنواره ملی نقاشی «آشتی»

رئیس سازمان جوانان جمعيت هلال‌احمر از برگزاري دومین جشنواره ملي نقاشي «آشتي» ويژه كودكان 5 تا 12ساله سراسر كشور خبر داد. وحید قبادی‌دانا زمان برگزاری این جشنواره را تا پایان نوروز ۹۴ اعلام کرد و گفت: «کودکان ۵ تا ۱۲ساله می‌توانند پس از آشتی دادن بزرگترها، از این صحنه نقاشی بکشند و آثار خود را به شبکه پویا، برنامه «نقاشی، نقاشی» ارسال کنند.» او افزود: «همچنین پایگاه‌های نوروزی سازمان جوانان هلال‌احمر واقع در میادی ورودی و خروجی شهرها در ایام نوروز آماده دریافت آثار کودکان در فضای دوستدار کودک این پایگاه‌ها هستند.» دکتر قبادی‌دانا درخصوص اهداف این جشنواره ملی گفت:   «ترویج  فرهنگ دوستی و آشتی در خانواده‌ها و کمک به پررنگ‌تر برگزار شدن سنت دیدوبازدید در عید نوروز از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.»
 او افزود: «با توجه به سنت حسنه صله‌رحم که در ایام نوروز بیشتر انجام می‌شود، بر آن شدیم تا این‌بار به کمک کودکان فعالیتی را شروع کنیم که مصداق بارز امر به خوبی و بازداشتن از بدی است.»
قبادی‌دانا ادامه داد: «در فرهنگ ما همیشه بزرگسالان میانجی آشتی بین کودکان می‌شوند اما این‌بار بنا داریم تا با کمک کودکان کدورت‌هایی که ممکن است‌ سال گذشته درون خانواده‌ها به‌وجود آمده باشد را بزدایم. بناست کودکان در خانواده خود باعث آشتی بین بزرگترها اعم از پدر و مادر و همچنین نزدیکان خود شوند.»
او در ادامه ابراز امیدواری کرد این جشنواره بتواند آشتی‌ها را در خانواده‌ها گسترش دهد و در این‌باره توضیح داد: «ما بزرگترها خیلی‌وقت‌ها با تذکر کوچکترها به خودمان می‌آییم و با این تلنگر عادات ناپسند خود را کنار می‌گذاریم. این‌بار هم امیدواریم در آستانه‌ سال جدید این کار باعث رفع بخشی از کدورت‌ها در خانواده‌ها شود.
دکتر قبادی‌دانا درخصوص زمان برگزاری این جشنواره تصریح کرد: «آثار شرکت‌کنندگان این جشنواره از ۱۵ اسفندماه جمع‌آوری می‌شود و پس از  3مرحله داوری، آثار برگزیده از تاریخ
۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین از شبکه پویا نمایش داده می‌شود. اختتامیه این جشنواره هم در هفته هلال‌احمر (اردیبهشت ۹۴) برگزار می‌شود.» گفتنی است پیشتر ۵۰‌هزار نقاشی با موضوع صلح و دوستی به برنامه «نقاشی نقاشی» شبکه پویا ارسال شده بود و آثار برگزیده کودکان در موزه صلح جمعیت هلال‌احمر به نمایش
 گذاشته شد.

 


تعداد بازدید :  243