شماره ۵۱۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۱ اسفند
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   باید با ذائقه سرمایه‌گذار آشنا باشیم: علی سعیدی، معاون سازمان بورس گفت: بازار پول معمولاً ریسک را در خود متمرکز می‌کند اما در بازار سرمایه این‌طور نیست. او افزود: اگر قرار بر نرخ‌گذاری اوراق است باید هماهنگی‌های لازم بین بازار سرمایه و بازار پول ایجاد شود و در کنار آن با ذائقه سرمایه‌گذار هم آشنا باشیم تا از نظر هیجان، ترس و ریسک بتوان بازارهای سرمایه و بازار پول را کنترل کرد.

   تغییر حجم مبنا برای حضور سرمایه‌گذار خارجی| علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس درباره تأثیر تغییر حجم مبنا بر بازار سرمایه، افزود: تغییر حجم مبنا از مطالبات سهامداران بازار سرمایه بوده است. او با بیان آن‌که بازار سرمایه باید به سمت استانداردهای بین‌المللی برای زمینه‌سازی حضور سرمایه‌گذاران خارجی حرکت کند، ادامه داد: کاهش حجم مبنا به نقدشوندگی بازار کمک می‌کند و در صورت مهیا بودن شرایط افزایش تدریجی دامنه نوسان مقدمات حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بورس را فراهم می‌کند.

   معاملات ‌هزار و 594‌میلیارد ریالی فرابورس| فرابورس دیروز شاهد معامله 245‌میلیون و 50‌هزار ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و 594‌میلیارد و 580‌میلیون ریال بود. در این روز بانک حکمت ایرانیان با معامله 7‌میلیون و 310‌هزار سهم بیشترین حجم و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با 29‌میلیارد و 770‌میلیون ریال معامله، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و شاخص فرابورس با اندکی افزایش به رقم 715.53 واحد رسید.

   واگذاری 38‌هزار‌ میلیارد ریال سهم دولتی در 11 ماه: سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: 38‌هزار و 485‌میلیارد ریال سهم دولتی از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه از طریق بورس، فرابورس، مزایده و مذاکره واگذار شده است که از این میزان، 26‌هزار و 854‌میلیارد ریال در فرابورس، 8‌هزار و 643‌میلیارد ریال از طریق مزایده، 2987‌میلیارد ریال در بورس و یک‌میلیارد ریال از طریق مذاکره فروخته شده است.


تعداد بازدید :  311