شماره ۵۱۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۱ اسفند
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

کاهش شاخص تولیدات کارخانه‌ای چین: براساس گزارش دولتی چین آمار تولیدات کارخانه‌ای این کشور برای دومین ماه متوالی در فوریه کاسته شد. این خبر یک روز پس از آن منتشر شد که بانک مرکزی چین کاهش نرخ سود را اعلام کرد تا به این ترتیب رکود در دومین اقتصاد بزرگ جهان  را پایان دهد. (بیزینس اینسایدر)

بودجه هند فاقد اصلاحات اساسی: دولت راستگرای هند به تازگی بودجه خود را به مجلس این کشور ارایه کرده است. در بودجه جدید، دولت این کشور سعی کرده نیاز به ارتقای کسب وکار و کمک به فقرا را در نظر بگیرد اما برخی کارشناسان معتقدند طرح آن فاقد اصلاحات اساسی برای کمک به بهبود سومین اقتصاد بزرگ آسیاست. دولت هند برنامه‌های خدمات رفاه اجتماعی، بیمه و بازنشستگی متعددی برای میلیون‌ها نفر از مردم فقیر این کشور فراهم کرده است. (بیزینس اینسایدر)

قوانین جدید برای کاهش دستمزد بانکداران اروپایی: سازمان نظارت برای صنعت بانکداری اروپا (EBA) مشغول برنامه جدیدی در زمینه کاهش پاداش کارمندان این بخش است که احتمالا به تنش بیشتر میان بروکسل و انگلیس منجر خواهد شد. همچنین دستمزدهای مبتنی بر وظایف سازمانی فرد نیز کاهش می‌یابد. بسیاری از بانکداران ارشد با استفاده از چنین طرح‌هایی دستمزد کلان دریافت می‌کردند. (تلگراف)

ضرر یک‌میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ روسیه: شرکت نفتی اگزون‌مبیل آمریکا در گزارش سالانه خود از ضرر یک‌میلیارد دلاری این شرکت از تحریم‌های غرب علیه روسیه خبر داد. این شرکت آمریکایی اعلام کرده است که قرار دادهای نفتی این شرکت با بزرگترین شرکت نفتی روسیه، روسنفت، از این تحریم‌ها آسیب دیده است. (راشا تودی)


تعداد بازدید :  359