شماره ۵۱۳ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند
صفحه را ببند
راهکارهای عجیب برای ادامه فعالیت سرخابی‌ها
یا واگذاری یا انحلال!

شهروند| درحالی‌که کمتر از 10 روز دیگر مرحله دوم مزایده باشگاههای استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود، به نظر مسئولان نیز امید زیادی به فروش رفتن این 2 باشگاه ندارند و به دنبال راهکارهای جدید برای برون‌رفت سرخابی‌ها از بحران مالی که در نزدیکی‌شان است، می‌گردند.
وزیر هم ناامید شد
محمود گودرزی، وزیر ورزش که روز گذشته در نشست هم اندیشی بازاریابی در ورزش صحبت می‌کرد با اشاره به وضع خصوصی‌سازی 2 باشگاه بزرگ پایتخت اینطور نگرانی‌اش را نسبت به وضع فعلی بروز داد: «قبل از واگذاری فریاد می‌زنیم حتما باید این دو باشگاه خصوصی شوند اما وقتی عرضه می‌کنیم مشتری وجود ندارد چون وقتی هزینه می‌کنند، خروجی اقتصادی برایشان ندارد. نگرانی من از این است که بخواهیم بدون توجه به پیش‌نیازها این باشگاه‌ها را زمین بزنیم.»
راهکار جالب رئیس سازمان لیگ
مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ‌برتر فوتبال پیشنهاد داد که مجموعه‌هایی چون ایران خودرو و سایپا اقدام به خرید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کنند: «با این وضع این باشگاه‌هایی که تماشاگر آنچنانی ندارند می‌توانند تماشاگران زیادی به خود جذب کنند. این‌که برخی باشگاه‌های خصوصی ما مانند استقلال اهواز یا استیل‌آذین دچار مشکل شدند به دلیل آن است که ما مولفه‌های خصوصی‌سازی را در فوتبال کشورمان نداریم. اگر مجموعه‌هایی چون ایران خودرو و سایپا، پرسپولیس و استقلال را بخرند آن وقت سهمیه‌های آنها در اختیار دو استان دیگر قرار می‌گیرد و با این شرایط لیگ ما پویاتر خواهد شد.»
سایه واگذاری کنار می‌رود
به نظر می‌رسد در صورتی که در تاریخ
 19 اسفندماه برای هرکدام از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مثل مزایده نخست خریداری پیدا نشود، سایه واگذاری از روی سر این 2 تیم فعلا کنار می‌رود و مسئولان این 2 باشگاه نیز باید از برنامه‌های بلندمدت خود رونمایی کند. وزیر ورزش هم اعلام کرده در صورت عدم تعیین تکلیف سرخابی‌ها در این تاریخ با همان سیستم قبلی که از ابتدای فصل پیاده می‌شود و اسپانسری هزینه‌های باشگاه را برعهده می‌گیرد.
پاسخ عجیب خصوصی‌سازی
علی پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به گمانه‌زنی‌های مطرح شده از سوی مسئولان ورزشی که اگر سرخابی‌ها واگذار نشوند، چه بلایی سرشان خواهد آمد، می‌گوید: «اگر در این مرحله هم استقلال و پرسپولیس فروش نروند طبق مصوبه هیأت واگذاری براساس روال گذشته خود این دو باشگاه تا اول مرداد اداره خواهند شد. بنابراین اگر تا اول مردادماه خریداری پیدا نشود استقلال و پرسپولیس موجود که صددرصد سهام آنها متعلق به دولت است منحل اعلام خواهند شد. ما در آن مقطع زمانی فقط به حساب و کتاب دو باشگاه رسیدگی کرده و بدهی‌های آنها را پرداخت می‌کنیم.»


تعداد بازدید :  236