شماره ۵۱۳ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند
صفحه را ببند
خبر

به ریاست آیت‌الله ‌هاشمی صورت گرفت
قوانین جامع انتخاباتی در چارچوب سیاست‌های کلی و عدم‌تغییر آن برای مدت حداقل 10 سال
در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی انتخابات پیگیری و 4بند دیگر از این سیاست‌ها تصویب شد. به گزارش ایلنا، در این جلسه که وزرای کشور، اطلاعات، دادگستری، رؤسای کمیسیون‌های شوراها و امور داخلی کشور و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و یک نفر از حقوقدانان شورای نگهبان نیز حضور داشتند، پس از بحث‌وبررسی اعضا موارد ذیل به تصویب رسید:
اجرای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط وزارت کشور و زیرنظر هیأت اجرایی مرکزی انتخابات با ترکیب وزیر کشور به‌عنوان رئیس هیأت، وزیر اطلاعات، دادستان کل کشور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس دیوان محاسبات و یک نماینده از طرف قوه‌مقننه به انتخاب مجلس شورای اسلامی و 7نفر از شخصیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی به‌عنوان معتمدین که وظایف این هیأت و نیز ترکیب وظایف هیأت‌های اجرایی استانی و شهرستانی را قانون مشخص می‌کند. وزارت کشور، 30نفر از معتمدین اصناف، نخبگان و اقشار مختلف اجتماعی را که شرایط آنها را قانون تعیین می‌کند و با هماهنگی شورای نگهبان دعوت و آنها از میان خود، 7نفر را به‌عنوان معتمدین مردم برای عضویت در هیأت مرکزی انتخاب می‌کنند. تنظیم تاریخ و همزمانی برگزاری انتخابات‌های عمومی به‌گونه‌ای که فاصله برگزاری آنها حدود 2‌سال ‌باشد و مراحل و سازوکار اجرایی آن تا حد امکان یکسان و متحد صورت پذیرد. تصویب قوانین جامع انتخاباتی در چارچوب سیاست‌های کلی و عدم‌تغییر آن برای مدت حداقل 10 سال. مگر به ضرورت و با نصاب دوسوم آرا در مورد کمتر از 10 سال بنابر این گزارش در ابتدای جلسه امروز، شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی گزارشی را از روند مذاکرات هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و هیأت 1+5 به اطلاع
اعضا رساند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان: ضرورت استمرار موفقیت‌ سال 92 برای اصلاح‌طلبان احساس می‌شود
محمدرضا عارف، در مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که در دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد به نقش تشکل‌های مردم‌نهاد اشاره و تأکید کرد: امروزه نقش و جایگاه تشکل‌های مردم‌نهاد و صنفی در امر پیشرفت و توسعه پایدار در همه زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بی‌بدیل و ارزنده است. سازمان‌های مردم‌نهاد، محور اصلی توسعه پایدار هستند.
محمدرضا عارف در ادامه با نگاهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی در آینده گفت: این انجمن به‌عنوان یک تشکل سیاسی - اسلامی و داشتن تجربه ارزنده اعضای آن، ضرورت داشتن نقش راهبردی و تأثیرگذار در ایجاد تفاهم و همدلی و همگرایی جریان اصلاح‌طلب در بحث انتخابات ‌سال آینده و ضرورت استمرار موفقیت ‌سال 92 احساس می‌شود.
 او در ادامه به راهبردی‌های مورد نیاز در انتخابات ‌سال آینده اشاره کرد و افزود: راهبرد ما در‌ سال آینده باید بر مبنای مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخاباتی پرشور، تلاش برای اجماع کامل در داخل جبهه اصلاحات - با توجه به نقش نخبگان انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران - قبول پیروزی تفکر اصلاحات به‌جای سهم‌خواهی گروهی و همچنین تلاش برای کسب اکثریت کرسی‌های مجلس باشد.

دومین مانور  مقابله با شرایط اضطراری و حوادث پرتوی در نیروگاه اتمی بوشهر
دومین مانور جامع نیروگاه اتمی بوشهر با هدف آمادگی جهت مقابله با هرگونه شرایط اضطراری و حوادث احتمالی پرتوی صبح شنبه در محوطه داخلی و خارجی این نیروگاه با موفقیت برگزار شد.
 به گزارش ایرنا، این مانور با حضور رئیس کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان انرژی اتمی، رئیس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور و مدیران و کارشناسان نیروگاه اتمی بوشهر ساعت 8 صبح شنبه 9 اسفند برگزار شد. اصغر زارعان، رئیس مدیریت بحران سازمان انرژی اتمی گفت: در این مانور، مسئولان نیروگاه و مسئولان خارج از سایت براساس دستورالعمل‌های شرایط اضطراری عمل کرده و حادثه را کنترل کردند و نهایتاً تعدادی از افراد غیرمسئول از سایت و کمپ مسکونی تخلیه اضطراری شدند. در همین راستا، فتح‌الله جمیری در پایان مرحله عملیاتی رزمایش پرتوی استان بوشهر افزود: نیروگاه اتمی و شرایط خوب ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای و پاک یکی از توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی در جهان اسلام است که برگزاری مجموعه این رزمایش‌ها در سطح ملی و بین‌المللی پذیرفته شده است. جانشین قرارگاه رافع استان بوشهر گفت: طبق سناریوی از پیش تعیین‌شده هرچند امکان نشت در نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل وجود لایه‌های ایمن در بخش مسائل هسته‌ای بسیار ضعیف و در حد محال است ولی نشت در نیروگاه اتمی ایجاد و برای مقابله با این حادثه باید یک کار تخصصی انجام می‌شد.  وی گفت: نیروی انتظامی، صداوسیما، هلال‌احمر، سپاه، دستگاه‌های اجرایی، معاونت‌های استانداری، دانشگاه و ارتش همکاری لازم را در این رزمایش داشتند. این همایش روز گذشته پایان یافت.


تعداد بازدید :  225