شماره ۵۱۳ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند
صفحه را ببند
روي‌خط‌خبر

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی خبر داد: گواهینامه 5‌هزار راننده در آستانه توقیف
ایسنا| رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از در آستانه توقیف قرار گرفتن گواهینامه رانندگی قریب به 5هزار راننده خبر داد.
سردار اسکندر مومنی در این ‌باره گفت: «در حال حاضر حدود 5هزار راننده در آستانه توقیف شدن گواهینامه رانندگی خود هستند، چراکه مجموع نمره منفی‌شان از عدد 20 عبور کرده و در آستانه رسیدن به 25 یا 30 است.»
او همچنین از وجود 32‌میلیون گواهینامه در کشور خبر داد و درباره تعداد آن دسته از رانندگانی که بدون اخذ گواهینامه اقدام به رانندگی می‌کنند نیز گفت: «میزان رانندگی بدون گواهینامه در کشور ما بسیار اندک است و در واقع می‌توان گفت که نسبت آن به تعداد افرادی که با گواهینامه رانندگی می‌کنند حتی به چند دهم‌درصد هم نمی‌رسد.»
رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره احتمال اتخاذ سیاست‌های تشویقی برای بخشش رانندگان متخلف در ایام نوروز هم گفت: «بخشی از تصمیم‌گیری درباره سیاست‌های تنبیهی یا تشویقی تماما بر عهده پلیس نیست و باید در نهادهای مختلف تصویب شود اما به دنبال این هستیم تا در ایام نوروز برای آن دسته از رانندگانی که تخلفی مرتکب نشده‌اند، سیاست‌های تشویقی را اعمال کنیم.»
مومنی با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس از 25 اسفندماه امسال ادامه داد: «در اجرای این طرح، ظرفیت دستگاه‌های مرتبط حدود 15‌درصد نسبت به ‌سال قبل افزایش داشته است.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: مشاوره‌های ژنتیک قبل از ازدواج تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
شهروند| وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پوشش بیمه‌ای مشاوره‌های قبل از ازدواج خبر داد. علی ربیعی در ششمین همایش بین‌المللی روز جهانی بیماری‌های نادر که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: بسیاری از بیماران به‌خصوص بیماران ژنتیک، درگیر نوعی از عدم زیست اجتماعی مناسب هستند که دراین‌باره هم جامعه و هم دولت مسئول است بنابراین باید درباره مسئولیت‌های اجتماعی بیشتر صحبت کنیم.
او، یکی از کارهای دولت را سهولت کار بیماران دانست و افزود: متاسفانه خانواده‌ها و جامعه هنوز برای زیست بیماران آمادگی لازم را ندارند. درحالی‌که این مسأله به یک فرهنگ‌سازی نیاز دارد تا خانواده‌ها و سازمان‌های ثانوی به‌خصوص در مواجهه با بیماران نادر، بهتر عمل کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به صدور دفترچه بیمه برای افراد فاقد پوشش بیمه‌ای در کشور، به اجرای برنامه غربالگری اشاره کرد و گفت: باید بیماری‌هایی را که شیوع کم، ولی مرگ‌ومیر بالایی دارند تحت پوشش بیشتری قرار دهیم.
او با اعلام این‌که ۸۰‌درصد علت بروز بیماری‌های نادر مسائل ژنتیکی است، بر گسترش بیمه‌ای آزمایش‌های ژنتیک تأکید کرد و افزود: مشاوره‌های قبل از ازدواج نیز به بیمه متصل خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به محدود بودن منابع در نظام سلامت، از پوشش بیمه‌ای ۸‌میلیون نفر فاقد بیمه در کشور خبر داد و گفت: بعد از این، جهت‌گیری‌‌های ما به سمت پیشگیری از بیماری‌ها خواهد بود. بنابراین، از نهادهای اجتماعی مانند بنیاد بیماری‌های نادر بیشتر حمایت خواهیم کرد تا بیماران راحت‌تر زندگی کنند و افراد کمتر بیمار شوند.
ربیعی همچنین در حاشیه این همایش، به خبرنگاران گفت: در‌سال آینده تمرکز ما بر بیماری‌های خاص و مراکز نگهداری معلولان و توانبخشی خواهد بود.
او با اعلام این‌که تلاش می‌کنیم در‌ سال ۹۴ هیچ‌کدام از معلولان تحت پوشش بهزیستی دچار کمبود تجهیزات نشوند، تأکید کرد: همان‌طور که در آخرین جلسه شورایعالی بیمه به مسأله سرطان پرداختیم، پوشش بیمه‌ای خود را در زمینه بیماری‌های خاص سرعت خواهیم داد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست: برخی سدهای کشور منشاء مشکلات زیست‌محیطی شده‌اند
ایرنا| برخی سدهای ساخته شده در کشور، منشاء مشکلات زیست‌محیطی برای رودخانه‌ها، تالاب‌ها و نیز موجب تشدید گردوغبار شده‌اند.
معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، ازطریق ویدیو کنفرانس در همایش مدیران کل سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: به واسطه ساخت این سدها، محیط‌های طبیعی دچار مشکل شده‌اند. او ادامه داد: نباید هیچ سدی بدون مطالعات ارزیابی و در بی‌خبری مدیران محیط‌زیست ساخته شود و این به هیچ‌وجه قابل اغماض نیست. ابتکار یادآور شد: مدیران محیط‌زیست باید نسبت به محدوده اختیارات خود اشراف کامل داشته باشند، و حتی اگر در گذشته سدهایی در خوزستان ساخته شده که مطالعات ارزیابی نداشته‌اند نباید اجازه فعالیت به آنها را داد.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با اشاره به بروز پدیده گردوغبار در خوزستان گفت: مقابله با پدیده گردوغبارها ازجمله مسائلی است که در دولت به‌طور جدی پیگیری می‌شود و تصمیماتی برای حل مشکلات ناشی از آن اخذ شده است.


تعداد بازدید :  187