شماره ۵۱۳ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند
صفحه را ببند
قصاص، مجازات آدمکش اجیرشده

شهروند| مرد جواني كه با همدستي زن مورد علاقه‌اش دست به جنايت زد، از سوي هيأت قضايي به قصاص محكوم شد. اين مرد زماني‌كه قصد داشت جنازه را منتقل كند، با زيركي دوستش لو رفت.
راز اين پرونده 11 فروردین‌سال جاري پيش روي ماموران پليس قرار گرفت. آن روز، مرد جواني به همراه پدرش، پسري را به كلانتري 169 مشيريه تحويل  و او را يك قاتل معرفي كردند. يكي از آنها به ماموران گفت: من دوست اين پسر هستم. او چند ساعت پیش با من تماس گرفت و از من خواست تا در انتقال بسته‌ای به ورامین به او کمک کرده و در ازای آن مبلغ یک‌میلیون تومان از وی دریافت کنم. من هم موضوع را با پدرم در میان گذاشتم و از او خواستم كه خودرو‌اش را به من بدهد. پدرم که به موضوع مشکوک شده بود، گفت كه به همراه دو نفر از دوستانش مرا تا رسیدن به ورامین دنبال خواهد کرد تا اتفاقی برای من پیش نیاید. وقتي پيش ميثم رفتم او یک تخته فرش را که دو سر آن با طناب محکم شده بود، داخل خودرو من گذاشت و به سمت ورامین حرکت کردیم. هنوز چند کیلومتر تا ورامین مانده بود که میثم از من خواست تا به داخل جاده‌ای خاکی در منطقه قلعه‌نو تغییر مسیر دهم و این درحالی بود که پدرم همراه دو نفراز دوستانش از پشت سر به دنبال ما حرکت می‌کردند. پس از مقداری حرکت در داخل جاده خاکی، میثم از من درخواست کرد تا توقف کنم. او از خودرو پیاده شد و فرش را از خودرو بیرون کشید. زمانی که میثم درحال خارج کردن فرش از داخل خودرو بود، متوجه آثار خونی شدم که از داخل فرش بیرون زده بود. بلافاصله از طریق پیامک موضوع را به پدرم اطلاع داده و به او گفتم که به احتمال بسیار زیاد، در داخل فرش یک جسد بوده است. در مسیر بازگشت به سمت مشیریه بودیم که پدرم از طریق پیامک از من خواست تا خودرو را متوقف کنم. به محض این‌که خودرو را متوقف کردم، پدرم و دوستانش به کمک من آمده و میثم را دستگیر کردیم.
با اظهارات ناصر، مأموران به آدرس اعلام شده رفتند و داخل فرش جسد يك مرد را پيدا كردند، بنابراين تحقيقات در اين خصوص آغاز شد و كارآگاهان دريافتند كه متهم با همسر قرباني ارتباط پنهاني داشته است.
با مشخص شدن ارتباط میان میثم و همسر 29ساله مقتول، متهم خيلي زود تحت بازجويي قرار گرفت و با اعتراف به قتل به ماموران گفت: «حدود سه ماه پیش بود که با همسر مقتول آشنا شده بودم تا این‌که پس از گذشت مدتی، مریم به من پیشنهاد داد تا همسرش را به قتل برسانم و من نیز که طی این مدت علاقه شدیدی به او پیدا کرده بودم، به شرط ازدواج قبول کردم تا همسرش را به قتل برسانم. آن شب هم با چاقو دست به اين جنايت زدم. با توجه به اعتراف متهم، همسر مقتول نیز به مشارکت در جنایت و طرح پیشنهاد جنایت اعتراف کرد.»  با اعتراف اين دو نفر، پرونده آنها پس از صدور كيفرخواست به شعبه 113 دادگاه كيفري ارجاع شد. صبح ديروز متهمان براي دفاع از خود به اين شعبه منتقل شدند. در اين جلسه پس از اينكه نماينده دادستان كيفرخواست را خواند، متهم رديف اول در جايگاه قرار گرفت. وي به هيأت قضايي گفت: «من با همسر مقتول ارتباط پنهاني نداشتم. تمام اعترافاتم در آگاهي تحت فشار بود و هيچكدام را قبول ندارم. مقتول به من گفته بود كه به همسرش مشکوک است و مي‌خواهد سر از ارتباط‌هايش در بياورد. براي همين از من خواست كه صداي او را ضبط كنم. مقتول به من گفته بود كه در ازاي اين كار 2 ميليون تومان پول به من مي‌دهد. براي همين من هم اين ماموريت را انجام دادم و صداي همسرش را ضبط كردم. اما مقتول پولم را به من نداد. براي همين سر اين موضوع با او درگير شدم و او را كشتم. ولي قصد كشتن كسي را نداشتم.» اظهارات متهم در حالي بود كه در ادامه اين جلسه همسر مقتول به هيأت قضايي گفت: «متهم دروغ مي گويد. ما با هم ارتباط پنهاني داشتيم. همسرم خيلي خسيس بود و من او را دوست نداشتم. براي همين با متهم درد و دل كردم و به او پيشنهاد دادم كه شوهرم را به قتل برساند. ولي بعد پشيمان شدم. اما متهم رفت و شوهرم را كشت.»
در پايان نيز هيأت قضايي وارد شور شدند و متهم رديف اول را به قصاص محكوم كردند. زن جوان نيز به اتهام معاونت در قتل به زندان محكوم شد.

 


تعداد بازدید :  244