شماره ۵۱۳ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند
صفحه را ببند
از صحبت‌های کنایه‌آمیز درویش درباره جشنواره فیلم فجر تا اهدای جایزه عظیمی به ایتام
حسن‌ختام تنها جشنواره مضمونی کشور

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. این مراسم با حضور جمعی از مسئولان، سینماگران و هنرمندانی از جمله محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، علی قربانی دبیر جشنواره، احمدرضا درویش، محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، سیدرضا میرکریمی، فرید فرخنده‌‌کیش رئیس انجمن سینمای جوانان، حبیب ایل‌بیگی، داوود میرباقری، فرج‌الله سلحشور و پرویز شیخ‌طادی، بابک حمیدیان، محمدعلی نجفی، حبیب اسماعیلی، حمید نعمت‌الله، ‌هادی مقدم‌دوست، بهرام عظیمی و... برگزار شد. جشنواره فیلم رویش که هرساله در مشهد برگزار می‌شد، امسال در تهران برای اولین‌بار شاهد برگزاری این اتفاق بود. این جشنواره با تقدیرهای ویژه‌ای از ۱۲ فیلمساز و یک بازیگر همراه بود که اولین تقدیر به احمدرضا درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» اختصاص داشت که فیلمش در بخش ویژه این جشنواره به نمایش درآمد. درویش بعد از دریافت جایزه‌اش سخنان کوتاهی درباره بی‌اعتنایی جشنواره فیلم فجر به فیلم‌هایی با مضمون هویت ملی بیان کرد و گفت: «ما نمی‌توانیم سینمای ملی و باهویت داشته باشیم اما نسبت به مضامین بلندعمیق، بلند و هویت‌مند، بی‌توجهی کنیم. حیف شد که جشنواره فجر، دلیلی برای دادن جایزه ملی نداشت و حیف که در جشنواره‌ فجر به این بخش از هویت و مضمون بی‌توجهی شده و مانند سال‌های گذشته همین تکنیک‌زدگی، مضمون را در حاشیه قرار داده است.» او در ادامه، جشنواره رویش را تنها جشنواره مضمونی کشور دانست.
بعد از اجرای قطعاتی از موسیقی‌های فیلم «قدمگاه»، «دوئل»، «روز واقعه» و سریال «شب دهم» و «وضعیت سفید» توسط گروه ارکستری به سرپرستی سعید اردیان، از همه کارگردانان سازنده این آثار به پاس یک عمر فعالیت هنری آنها تجلیل شد. همچنین از حسین یاری هم به‌عنوان بازیگر سریال «شب دهم» تقدیر شد.
بخش دیگر این مراسم که به معرفی بهترین اثر با رویکرد اهمیت خانواده در جامعه دینی اختصاص داشت، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۳۰‌میلیون ریال به بهرام عظیمی برای انیمیشن «بابا» اهدا شد.


تعداد بازدید :  236