شماره ۵۱۳ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند
صفحه را ببند
یک تجربه قابل الگوبرداری از تویوتا

کمپانی تویوتا برخلاف بقیه کمپانی‌های بزرگ، به جای کمک نقدی به یک موسسه خیریه در نیویورک، به آنها «کیزن» یا «بهسازی دایمی» آموزش داده است. آنها با قرض دادن مهندسان‌شان به موسسه توانسته‌اند با ایجاد تغییرات کوچک، عملکرد و خروجی موسسه را به شدت بهبود بخشند. مثلا توانسته‌اند در مجموعه رستوران‌هایی که به افراد فقیر غذای مجانی می‌داده‌اند و مدت انتظار صف بعضا به 90 دقیقه هم می‌رسیده، با تغییرات کوچک در نحوه ورود افراد و وظایف پرسنل مدت انتظار را به 18 دقیقه برسانند و به افراد بیشتری سرویس دهند.
 یا در مجموعه دیگری که بسته‌بندی کمک‌ها برای آسیب‌دیده‌های طوفان را انجام می‌داده با شبیه‌سازی خط مونتاژ، توانسته‌اند زمان بسته‌بندی توسط داوطلب‌ها را از 3 دقیقه به 11 ثانیه برسانند و همچنین با عوض کردن اندازه پکیج‌ها، هزینه حمل‌ونقل را کاهش دهند.
در ابتدای کار که تویوتا پیشنهاد اینچنین همکاری‌ای را داد، خیلی استقبال نشد ولی الان تعداد زیادی از موسسه‌های خیریه خواستار این نوع کمک تویوتا شده‌اند. مرکز بهبود بهره‌وری تویوتا که در دهه 90 پایه‌گذاری شده و به بیش از 40 سازمان کمک می‌کند و نصف آنها تولیدکننده‌های متوسط و کوچک‌اند که با هزینه اندک از تجربه تویوتا استفاده می‌کنند و بقیه سازمان‌ها غیرانتفاعی‌اند که به صورت رایگان از این خدمات استفاده می‌کنند.


تعداد بازدید :  199