شماره ۵۱۳ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند
صفحه را ببند
یک تشکل داوطلبی موفق
ما یاس هستیم

انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان «یاس کرمان»، از 4‌سال قبل توسط گروهی از تحصیلکردگان، متخصصان و خیراندیشان کرمان تأسیس و فعالیت خود را آغاز کرده است. ماموریت این انجمن حمایت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از افراد مبتلا به سرطان و اعضای خانواده آنان است. همچنین فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اطلاع‌رسانی به منظور ارتقای فرهنگ پیشگیری و درمان به موقع، از اهداف این انجمن است.
در یاس چه می‌گذرد
در حال حاضر انجمن یاس با فعالیت از طریق واحد درمان، آموزش، پژوهش و پیشگیری، عضویت، داوطلبان، مشارکت‌های مردمی، روابط عمومی، چاپ و تبلیغات، مالی و اداری و خدمات رفاهی بیماران در جهت نیل به اهداف خود تلاش می‌کند.
فعالیت بیش از 250 نیروی داوطلب در سنین مختلف و با تحصیلات و تخصص‌های متفاوت، جذب مداوم خیران، پوشش بیش از 1200 نفر بیمار زیر چتر حمایتی انجمن، اسکان و میزبانی خانواده بیماران مسافر، برگزاری بازارچه‌های خیریه، سمینارها و جلسات سخنرانی توجیهی و آگاهی‌دهنده، چاپ و توزیع بروشور، پوستر و فعالیت سایت اینترنتی، برگزاری جشن‌ها، مراسم مذهبی و اردوهای تفریحی و زیارتی برای بیماران، کلاس‌های گروه درمانی و مشاوره برای بیماران و خانواده‌های آنان، ارتباطات رسانه‌ای و برنامه‌های تخصصی در رسانه ملی، خدمات بیمارستانی، جذب خیران برای اهدای زمین و احداث ساختمان‌های درمانی تخصصی، آموزشی، خدماتی و اداری انجمن از نتایج فعالیت‌های هیأت‌مدیره و واحدها و کارگروه‌های انجمن است.
یاس چگونه کمک می‌کند
انجمن یاس سعی می‌کند با کمک پزشکان متخصص و مراکز درمانی، بیماران نیازمند به کمک را شناسایی کرده و در تأمین هزینه‌های درمانی آنان شریک باشد. همچنین با برگزاری دوره‌های گروه درمانی و مشاوره با کمک متخصصان دانشگاهی، در ارتقای سطح روحی بیماران و خانواده‌های آنها نقش داشته باشد. تأمین برخی از هزینه‌های زندگی بیماران نیز تا حد امکان از دیگر اقدامات انجمن یاس است.
چه کسانی به کمک یاس می‌آیند
هم اکنون امور اجرایی انجمن توسط اعضای موسس و هیأت‌مدیره و داوطلبان بی‌ریا و پرتوان انجام می‌شود. همچنین کمک هزینه‌های درمانی بیماران از وجوه اهدایی خیران و اعضای دایمی تأمین می‌شود. احداث ساختمان‌ها و مراکز درمانی مورد نیاز استان نیز به واسطه اهدای زمین، وقف و کمک‌های خیران آغاز شده است. شرکت‌ها و موسسات عدیده‌ای با ارایه محصولات و خدمات خود به‌طور رایگان یا پشتیبانی مالی، انجمن را یاری می‌کنند.


تعداد بازدید :  224