شماره ۵۱۳ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند
صفحه را ببند
تاکسی‌ها، زیر ذره‌بین

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد جزییات طرح شهاب (اجرای طرح برخورد ضربتی با تاکسی‌های بیکار و بی‌شناسنامه در پایتخت) گفت:  از ابتدای ‌سال جاری بحث تعویض کارنامه‌های سنتی و پروانه‌های قدیمی رانندگان تاکسی به کارنامه‌های هوشمند در دستور کار قرار گرفت و از آنجایی که استفاده از کارنامه‌های هوشمند امکان نظارت حداکثری بر فعالیت رانندگان تاکسی را به وجود می‌آورد، تغییر شناسنامه‌ها در دستور کار قرار گرفت.
او همچنین توضیح داد رانندگان تاکسی که اقدام به تعویض شناسنامه‌های خود نکردند، از ورودشان به ۷۰۰ ایستگاه جلوگیری می‌شود. براساس این آیین‌نامه، کدهای جریمه همه تخلفات ازجمله نداشتن معاینه فنی، نظافت نامناسب خودرو و رفتار ناشایست تاکسیرانان احصا شده است و متناسب با هر تخلف، تاکسیرانان یک تا سه امتیاز منفی دریافت می‌کنند و جریمه نقدی براساس مصوبه شورای شهر به آنان تعلق می‌گیرد. همچنین کارت سوخت تاکسی‌های فاقد پروانه هوشمند و غیرفعال، بعد از مدتی باطل و از ورود به محدوده طرح ترافیک جلوگیری می‌شود و در نخستین مرحله، کارت سوخت تاکسی‌های فاقد پروانه باطل می‌شود و در مرحله بعد سهمیه سوخت آنها به خودروی سواری غیرتاکسی تبدیل می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران همچنین گفته، گشت‌های سازمانی و شرکت‌های خصوصی از فعالیت تاکسی‌های فاقد پروانه هوشمند و غیرمجاز جلوگیری می‌کنند. مظفر با اشاره به این‌که ثبت تخلفات از طریق واحدهای کنترل و گشت ناوگان تاکسیرانی انجام می‌شود، گفت: این واحدها می‌توانند از طریق سامانه هوشمند ۱۸۸۸ از نظر مردم درخصوص تاکسی مورد نظر مطلع شوند و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تاکسیرانی برای شناسایی و معرفی این تاکسی‌ها اقدام کنند.
با این اقدام تاکسیرانی، تاکسی‌ها زیر ذره‌بین رفته‌اند و باید بیشتر مراقب رفتار خود باشند. از آنجایی که یکی از مشکلات مسافران با تاکسی‌ها سر قیمت و سودجویی برخی رانندگان بوده است، این اقدام سازمان تاکسیرانی در نهایت می‌تواند تا حدودی به رضایت شهروندان تهرانی منجر شود.


تعداد بازدید :  195