شماره ۳۱۲۹ | ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور در مراسم یادواره شهدای امدادگر:
جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس نقش پررنگی داشت

[شهروند] پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر برای شرکت در اولین یادواره ۶۸ شهید امدادگر چهارمحال و بختیاری، به این استان سفر کرد. این یادواره در استقبال از کنگره ملی ۲۵۰۰ شهید استان چهارمحال و بختیاری و کنگره بین‌المللی ۲۵۰۰ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد. هدف از این سفر علاوه بر شرکت در یادواره شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر، توسعه ناوگان امداد و نجات، تکمیل ساختمان اداری جمعیت هلال‌احمر و تعیین تکلیف چند پایگاه امدادی نیز بود.
رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در مراسم یادواره شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر با بیان اینکه شهدا سه خصلت برجسته داشتند، گفت: «ایمان واقعی، هجرت از شهر و دیار خود برای دفاع دلیرانه از کشور و جهاد در راه خدا مهم‌ترین ویژگی شهدای امداد و نجات است. شهدا دقیق‌ترین معامله را با خدا کردند. مومنانی که عهد و پبمان با خدا بستند و مشتری خدا هستند از شهر و روستای خود و از نقاط کشور مومنانه و دلیرانه هجرت کرده و به رزمندگان و مصدومان کمک کردند.»کولیوند با بیان اینکه شهدا باور داشتند که مردم راهشان را ادامه می‌دهند و حمایتشان کرده و مراقب خانواده‌هاشان هستند، اضافه کردند: «نعمت اصلی ملت ما شهدا و خانواده‌های این عزیزانند که هر چه‌قدر به آنها خدمت کنیم کم است.»وی هدف از برگزاری کنگره شهدا، شناساندن شهدای امدادگر و اقداماتشان دانست و افزود: «نوشتن آثار شهدا، اهمیت به یادگاری‌های شهدا در قالب نشست‌های علمی و پژوهشی باید در دستور کار قرار گیرد چراکه امروز جریان مقاومت در دنیا برگرفته از جریان بسیجی و روحیه شهادت طلبی است که رزمندگان ما ایجاد کرده‌اند.»

خانواده شهدا سرمایه‌های گرانقدر ایران هستند
رئیس جمعیت هلال احمرجمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خانواده شهدا سرمایه‌های گرانقدر ایران هستند، افزود: «جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس نقش پررنگی داشته از جمله آموزش و اعزام به جبهه، رجزخوانی در جبهه، کمک به مصدومان در حالیکه بدون سلاح و امکانات بودند.»
وی با بیان اینکه اولین قطار بیمارستانی برای انتقال مجروحان را جمعیت هلال احمر راه‌اندازی کرد، گفت: «کشتی بیمارستانی جمعیت هلال احمر اقدامات موثری در زمان جنگ انجام می‌داد که توسط رژیم بعثی منحدم شد.»
وی در خصوص بهداشت و درمان تامین خدمات فوریت‌های پزشکی با جمعیت هلال احمر بود، افزود: «در زمان جنگ بیش از ۶ میلیون پیام و نامه با کمک صلیب سرخ توسط جمعیت هلال احمر رد و بدل شد. همچنین این جمعیت در عملیات استرداد اسرا نقش حیاتی داشت به طوریکه خانواده‌های اسرا را پشتیبانی و حمایت می‌کرد. جمعیت هلال احمر همچنین برای آوارگان و جنگ‌زده‌ها، اردوگاه و اسکان اضطراری با اقلام غذایی و فرهنگی و اجتماعی و بحث تاب اوری را ایجاد کرد. این اقدامات آلام و درد افرادی که جنگ زده شده بودند را کم می‌کرد.»

ایثارگری در خط مقدم از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر است
وی با بیان اینکه اعضای این جمعیت برای انتقال مجروحان از طریق زمین و هوا و دریا با جان و دل فعالیت کردند، گفت: «ایثارگری در خط مقدم از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر است.»
کولیوند با بیان اینکه محیط جنگ خطرناک است و منابع و تجهیزات در زمان جنگ بسیار محدود است، گفت: «امدادگری در شرایط سخت و جنگ با امداد در شرایط عادی متفاوت است. امدادگری در جنگ هر لحظه‌اش زیر آتش و گلوله است چراکه درمان مجروح در جنگ کار سختی است و روحیه عظیمی را می‌طلبد. از این رو اجر و منزلت شهدای امدادگر بسیار زیاد است و روحیه در زمان جنگ توان مضاعفی می‌خواهد.»

تجلیل از خانواده شهید على لندى
این در حالی است که در این مراسم با حضور رئیس جمعیت هلال احمر تجلیل از خانواده علی لندی انجام شد.
شهید علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای که عضو داوطلب هلال احمر نیز بود، برای نجات جان ۲ نفر از همسایه‌ها، خودش را به خطر انداخت و دچار سوختگی شدید و روز دوم مهرماه به شهادت رسید. نام وى هم اکنون به عنوان شهید امدادگر استان چهارمحال و بختیارى ثبت شد.

افزودن ۱۵۰۰ خودروی امدادی به ناوگان هلال‌ احمر
رئیس جمعیت هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران همچنین در سفر به شهرکرد گفت: «با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در دی‌ماه امسال ۱۵۰۰ خودروی امدادی به ناوگان حمل و نقل جمعیت هلال احمر اضافه شود.»
پیرحسین کولیوند، در خصوص اهداف سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: «هدف از این سفر شرکت در یادواره شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر، توسعه ناوگان امداد و نجات، تکمیل ساختمان اداری جمعیت هلال‌احمر و تعیین تکلیف چند پایگاه امدادی بوده است. همچنین آموزش و سازماندهی جوانانی که به تازگی جذب جمعیت هلال احمر شده‌اند، جذب نیروهای متخصص در برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم و جامعه هدف از جمله اقدامات این سفر خواهد بود.»
وی با اشاره به اینکه اعضای این‌ جمعیت در همه ایام برای خدمت رسانی به مردم آماده باش هستند، گفت: «جمعیت هلال احمر تلاش می‌کند تا در حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی با جذب و به کارگیری نیروهای متخصص برای خدمت رسانی همه جانبه به جامعه هدف پیشرو و پیش‌ قدم باشیم. از حضور حداکثر اعضا و کارکنان در اربعین حسینی نیز بهره‌مند خواهیم شد.»

مبارزه با فساد از جمله اهداف جمعیت هلال احمر
در ادامه محمدصادق اسلامی، رئیس شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور گفت: «تلاش برای جذب نیروهای متخصص در جمعیت هلال احمر، نوسازی ناوگان امداد و نجات، بالا بردن سرمایه عظیم جمعیت هلال احمر و دریافت نشان عالی جمعیت هلال احمر در زمره پنج جمعیت هلال احمر ملی از جمله افتخارات جمعیت هلال احمر است. جذب امدادگران جمعیت هلال‌احمر، تبدیل وضعیت نیروهای خدوم و همچنین مبارزه با فساد به طور فزاینده‌ای در این حوزه در حال انجام است.»

نامگذاری خیابانی با عنوان شهدای امدادگر در شهرکرد
در ادامه مسعود مثنوی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال‌و بختیاری گفت: «در زمان ریاست پیرحسین کولیوند در جمعیت هلال احمر، نگاه ویژه‌ای به استان‌های محروم و مناطق سخت گذر در سراسر کشور صورت گرفت و خدمات ویژه ای در این مناطق انجام شد. در حوزه ارائه داروهای تک نسخه‌ای خدمات مطلوبی به مردم در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت.»
مثنوی با اشاره به برگزاری یادواره ۶۸ شهید امدادگر استان، اضافه کرد: «قرار است خیابانی با عنوان شهدای امدادگر در شهرکرد نامگذاری شود.»

حضور رئیس هلال احمر در جمع امدادگران پایگاه جاده‌ای
دکتر پیرحسین کولیوند در ادامه سفرش به استان چهارمحال و بختیاری با حضور در پایگاه امداد جاده ای شهدای پردنجان چهارمحال و بختیاری، با امدادگران این پایگاه دیدار کرد.
در این دیدار، دکتر کولیوند با امدادگران پایگاه امداد و نجات به گفت و گو نشست و از نزدیک در جریان چالش های حوزه امداد جاده ای در استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.رئیس هلال احمر با اشاره به خریداری تجهیزات تخصصی امداد، گفت: «تلاش ما این است که کمبودها را برطرف کنیم و بر این اساس تلاش می‌شود تا تمامی مشکلات امدادگران و حوزه امداد و نجات را برطرف کنیم.»

نامگذاری یک خیابان در شهرکرد به نام شهداى امدادگر
همچنین در سفر رئیس جمعیت هلال احمر به استان چهارمحال و بختیارى براى شرکت در اولین یادواره ۶۸ شهید این استان، یکى از خیابان‌هاى شهرکرد به نام شهداى امدادگر نامگذارى شد.


تعداد بازدید :  29