شماره ۳۱۲۹ | ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
رئیس ستاد مرکزی اربعین:
هراس‌افکنی نسبت به اربعین حسینی نقشه دشمن است

هرساله در ایام اربعین میلیون‌ها نفر از کشورهای مختلف جهان از جمله ایران، عازم عراق و عتبات عالیات می‌شوند و حماسه‌ای عظیم و به‌یادماندنی را خلق می‌کنند که همین موضوع موجب شده تا دشمنان از هر راه و روشی برای کمرنگ کردن این حماسه باشکوه استفاده کنند. امسال نیز دشمنان برنامه‌های مختلفی را برای هراس‌افکنی نسبت به اربعین دارند.
سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین، در این خصوص تاکید کرد: حماسه جهانی اربعین حسینی که با گذشت زمان جهانی‌تر می‌شود دشمنان اسلام را  هراسان و نگران کرده است این نگرانی امسال به دلیل اوضاع منطقه و جهان اسلام و جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی صدچندان شده است خصوصا آنکه شعار امسال کربلا «طریق الاقصائ» است.

زائران مرجع کسب خبر را صرفا ستاد مرکزی اربعین قراردهند
وی اضافه کرد: خط دشمن، تضعیف حضور در این حماسه عظیم از طریق هراس‌افکنی است. لذا اولا زائرین عزیز مرجع کسب خبر را صرفا ستاد مرکزی اربعین قراردهند، ثانیا دوستان که حرف آنان انعکاس خبری دارد به خط جریان‌سازی و هراس‌افکنی دشمن توجه کنند و بی‌جهت ایجاد هراس و دلهره در مشتاقان زیارت اربعین حسینی نکنند.

دشمنان از چه مسائلی برای هراس‌افکنی استفاده می‌کنند؟
رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: گرماهراسی یا هراس نسبت به تب دنگی و یا خطر داعش و اقدامات تروریستی از جمله مواردی است که دشمنان بربستر خبری آن سوار شده و سعی در ایجاد هراس می‌کنند در حالی که هیچکدام جای دلهره و نگرانی ندارد و همه آنها تحت کنترل و مدیریت ما و دوستان و مسئولین عراقی است. وی اضافه کرد: مسئله تب دنگی هم موضوع نگران‌کننده نیست و کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین تدابیر لازم را برای کنترل ورود اتباع اتخاذ کرده و نگرانی وجود ندارد. میراحمدی تأکید کرد: با توجه و عمل به راهنمایی‌ها و توصیه‌های ستاد مرکزی و مدیریت سفر توسط زائرین عزیز مسئله گرمای هوا نیز قابل مدیریت است و جای نگرانی نیست.   وی اضافه کرد: در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا به میزان لازم پیش‌بینی مکان استراحت و اسکان و سایر نیازمندی‌ها صورت گرفته است اما مستلزم همکاری زائرین است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین یادآور شد: اگر می‌گوییم در کربلا توقف و ماندگاری را یک روز و حداکثر دو روز قرار دهید برای آن است که همه زائرین بتوانند از مکان‌های مناسب برخوردار باشند.
میراحمدی تأکید کرد: ماندن بیشتر باعث ایجاد مشکلات برای سائر زائرین است. اکنون در کربلا برای روزانه یک میلیون زائر مکان فراهم شده که اگر از اول صفر زائرین اعزام شوند و مدت ماندگاری را در کربلا و نجف کوتاه کنند و حرکت خود را در شب و زمان‌های مناسب قرار دهند وتا بیست صفر به سه دوره زائرین تقسیم شوند، شببه سال قبل که با همراهی زائرین اتفاق افتاد، مشکلی برای زائرین در موضوع گرمی هوا نخواهد بود.

زائران برای پیاده‌روی در شب و ساعات خنک‌ حرکت کنند
وی اضافه کرد: از دهم صفر به بعد که موکب‌های عراقی در مسیر نجف به کربلا فعال می‌شوند، زائرین عزیز که قصد پیاده‌روی دارند حرکت خود را در شب و ساعات خنک‌تر قرار دهند.
میراحمدی تأکید کرد: در این مسیر موکب‌های موقت عراقی درحال تبدیل شدن به سازه‌های ثابت برای ایجاد محل‌های استراحت مناسب در مقابل گرما هستند و سال به سال وضعیت روبه بهبود است. موکب‌های ایرانی نیز پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌اند اما به هرحال مستلزم همراهی زائرین عزیز است. وی اضافه کرد: درمورد تب دنگی، این نکته قابل توجه است که عامل انتقال آن انسان به انسان نیست.
میراحمدی تأکید کرد: در مورد تهدیدات تروریستی شرایط سخت و نگران‌کننده آن در عراق پشت سر گذاشته شده، حتی زمانی که صحنه عراق جولانگاه داعش بود، اربعین حسینی در امنیت لازم برگزار می‌شد. اکنون که داعش و تروریست‌ها در عراق پاکسازی شده‌اند. با این حال، ارتش و سازمان‌های امنیتی در عراق از اول صفر در آماده‌باش صددرصد هستند و ما نیز همکاری لازم امنیتی با عزیزان عراقی داریم.


تعداد بازدید :  27