شماره ۵۱۱ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
شمارش معکوس برای اعدام عاملان قتل‌های جیرفت

شهروند| حکم قصاص عاملان قتل‌های خواهران دوقلو و دختر جوان در شهرستان جیرفت به زودي در ملاء‌عام اجرا خواهد شد.
بهمن‌ماه ‌سال‌جاری دو جنایت هولناک در شهرستان جیرفت به ماموران پليس اطلاع داده شد. ماموران نيز در دو عمليات جداگانه وارد عمل شده و تحقيقات خود را در اين خصوص آغاز كردند. یکی از این دو جنایت مربوط به قتل فجیع دختری دانش‌آموز به‌نام زهرا بود که فقط 17‌سال سن داشت و پس از بازگشت از مدرسه در خانه‌اش توسط مردي با ضربات متعدد چاقو به قتل رسید.
قتل دیگر نيز مربوط به خواهران دوقلو بود که هر دو دانش‌آموز بوده و یک روز صبح درحالی‌که مسیر خانه به سمت مدرسه را طی می‌کردند، توسط راننده یک وانت پیکان با برنامه‌ریزی و طراحی قبلی و با سرعت بالا عمداً خودرو را به سمت آنان هدایت و پس از برخورد شدید و صدمات جدی که به آنان وارد شد، هر دو مصدوم شده و جان باختند.
این جنایات که منتهی به قتل عمد سه دانش‌آموز دختر در فاصله زمانی کمتر از یک هفته شد، واکنش عمومی را در پی داشت بنابراين در کوتاهترین زمان ممکن جنايتكاران دستگیر و تحقیقات مقدماتی آغاز شد.
با تلاش بازپرس، این دو پرونده خيلي زود به دادگاه ارسال و شعبه دوم دادگاه کیفری استان به‌طور فوق‌العاده و طبق موازین قانونی دادرسی، محاکمات را کمتر از یک ماه انجام و حکم شرعی و قانونی قصاص علنی در محل وقوع جنایت را برای هر دو قاتل صادر کرد.
یدالله موحد در حاشیه جلسه شورای معاونان دادگستری استان کرمان در اين خصوص گفت: «با تجدیدنظرخواهی وکلای محکومان به قصاص پرونده به دیوانعالی کشور ارسال شده، اما تلاش خواهد شد که در دیوانعالی هم خارج از نوبت و به صورت فوق‌العاده درخصوص موضوعات رسیدگی و رأی صادر شود. در صورت ابرام حکم و طی مراحل استیذان و درخواست اولیاي دم مقتولان، حکم اجرا خواهد شد.»
 این مقام ارشد قضایی تأکید کرد: «ضروری است والدین و خانواده‌ها توجه ویژه‌ای نسبت به جوانان داشته باشند و خصوصا در شرایطی ازجمله عدم‌موفقیت در ازدواج که جوان دچار آشفتگی روحی یا آزردگی روانی می‌شود مراقبت، مشاوره و کمک فکری به این جوانان را جدی بگیرید و آنان را همراهی تا با تدبیر عاقلانه از بحران به وجود آمده خارج شوند.»


تعداد بازدید :  185