شماره ۵۱۱ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
اعدام دو پسر متجاوز در كرمانشاه

شهروند| دو پسر جواني كه پس از تجاوز به دختران با تهيه فيلم سياه دست به اخاذي از آنها مي‌زدند، سحرگاه ديروز در كرمانشاه اعدام شدند.
2پسر جوان در 2پرونده جدا، دختران جوان را تحت شکنجه و آزار قرار می‌دادند که صبح ديروز در میدان آزادی و محله جعفرآباد کرمانشاه با حضور قائم‌مقام دادگستری استان کرمانشاه و جمعی از مسئولان اعدام شدند. پرونده يكي از اين 2 پسر از چندماه پيش با شكايت يك دختر جوان پيش‌روي پليس قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد پسر جوان او را مورد آزار و اذيت قرار داده است و از صحنه‌های سیاه فیلم گرفته است. این پسر طعمه خود را تهدید کرده و از او اخاذی می‌کرد. ماموران پس از شكايت اين دختر به تحقيق در اين رابطه پرداختند. در حالي‌ كه متهم همچنان از شاكي اخاذي مي‌كرد، پليس به بررسي تلفن همراه او پرداخت و همين تهديد‌ها دست او را رو كرد. ماموران پليس با بررسي تلفن‌همراه دريافتند كه اين پسر، دختران زيادي را مورد آزارواذيت قرار داده و از همه آنها با همان تلفن دست به اخاذي مي‌زند. بنابراين تحقيقات گسترده‌تر ماموران پليس ادامه يافت تا اين‌كه او خيلي زود شناسايي و دستگير شد. با صدور حكم اعدام، صبح ديروز مراسم اجراي اين حكم برگزار شد.
در حالی که پلیس، متهم پرونده سیاه را دستگیر کرده بود پسر جوان دیگری دختران را به‌عنوان طعمه مورد آزارواذيت قرار مي‌داد كه او هم خيلي زود دستگير و به اعدام محكوم شد.
صبح ديروز در ابتدای اجرای این حکم مجتبی ملکی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: «اين 2نفر در حالي‌ كه به دختران تجاوز مي‌كردند، از صحنه جرم نیز فیلمبرداری كرده بودند. پس از شناسایی و دستگیری متهمان با حضور وکلای مدافع در دادگاه کیفری استان کرمانشاه با حضور  5قاضی محاکمه و به اعدام محکوم شدند این احکام در دیوانعالی کشور مورد تأیید قرار گرفت و پس از انجام تشریفات قانونی و طی مراحل مختلف در ملأعام اجرا شد. 2نفری که در دو نقطه از شهر کرمانشاه به دار مجازات آویخته شدند با ارتکاب اعمال منافی عفت به عنف، ناامنی اخلاقی و روانی در بین زنان و دختران جامعه ایجاد کرده بودند و از اعمال کثیف و غیراخلاقی خود فیلمبرداری می‌كردند و زنان و دختران را تهدید و مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.»
ملکی گفت: «اجرای این‌گونه احکام بارها توسط مردم از دستگاه قضایی خواسته شده و مردم کرمانشاه که در محل اجرای حکم حضور داشتند از برخورد قاطع دستگاه قضایی با این قبیل جرایم ابراز خرسندی داشتند. همان‌طور که بارها اعلام شده دستگاه قضایی با این قبیل جرایم قاطعانه و بدون هیچ‌گونه مسامحه‌ای برخورد قانونی خواهد داشت و مجددا به کسانی که پیام دستگاه قضایی را دریافت نکرده‌اند هشدار می‌دهم دست از شرارت‌های خود بردارند در غیر این صورت شدیدترین مجازات‌ها در انتظار آنهاست.»


تعداد بازدید :  261