شماره ۵۱۱ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
عدد خبر

1 میلیون  هکتار از ‌زمین‌های کشاورزی از بین رفت

قباد افشار رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: با تغییر کاربری‌ها در 5 دهه گذشته یک‌میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کاهش یافته و از روند تولید خارج شده است. او افزود: بیشتر زمین‌های تغییر کاربری یافته، کشاورزی آبی بوده که با تخریب آنها از تولید 10‌میلیون تن محصولات کشاورزی و تولید داخلی محروم شده‌ایم. وی افزود: تنها 11‌درصد این اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی رفته‌اند.

3 هزار ‌میلیارد ریال بدهی دولت، نقدی پرداخت شد

برای اولین‌بار در تاریخ کشور، دولت یازدهم 3‌هزار ‌میلیارد ریال از بدهی خود را به صورت نقد به نظام بانکی پرداخت کرد. این درحالی است که پرداخت بدهی‌های دولت به بانک‌ها در سال‌های گذشته به صورت واگذاری شرکت‌ها و بنگاه‌های ورشکسته صورت می‌گرفت، امسال برای اولین‌بار در تاریخ این اقدام به صورت نقدی انجام شد.

15/3 درصد افزایش تورم تولید کننده

شهروند | شاخص بهای تولیدکننده در ایران، در دوازده ماه منتهی به بهمن‌ماه ۱۳۹۳ نسبت به دوازده ماه منتهی به بهمن‌ماه ۱۳۹۲ به ‌میزان ۱۵.۳درصد افزایش نشان می‌‌دهد. براساس گزارش اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی، شاخص بهای تولید‌کننده در ‌ایران در بهمن‌ماه 1393 به عدد 207.6 رسید که نسبت به ماه قبل 0.8‌درصد کاهش یافت.

687 هزارمیلیارد تومان آخرین رقم نقدینگی

شهروند| بانک مرکزی در آخرین ماه‌ سال، گزارشی از وضع اقتصادی کشور ارایه کرد که دست‌کم در حوزه رشد نقدینگی تا حدودی امیدوار‌کننده است. پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی در این خصوص گفت: رشد نقدینگی در دی‌ماه ‌سال 92 نسبت به دی‌ماه ‌سال قبل 27.9‌درصد بوده است. در همین حال آخرین رقم نقدینگی 687هزار میلیاردتومان اعلام شده است.


تعداد بازدید :  253