شماره ۵۱۱ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   خسارت تحریم‌ها را می‌گیریم| علی‌اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: خساراتی که در زمان تحریم‌ها از سوی دولت‌های غربی به نفتکش وارد شده با پیگیری از محاکم حقوقی بین‌المللی مطالبه خواهیم کرد. او خاطرنشان کرد: حقانیت شرکت ملی نفتکش ثابت کرده است تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت‌های غربی سیاسی است.

   میوه نوروزی 20 اسفند می‌رسد| محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: توزیع میوه شب عید از 20 اسفندماه جاری در میادین میوه و تره‌بار و محل‌های جدید پیش‌بینی شده در سطح استان‌ها و شهرهای بزرگ آغاز می‌شود. به گفته او میوه به میزان کافی خریداری شده و درحال حمل از مراکز تولید به سراسر کشور است. او افزود: حدود 150هزار تن مرغ در سراسر کشور ذخیره شده است و در سردخانه‌های تحویل عمده با قیمت 5‌هزار و 500 تومان به توزیع‌کننده‌ها تحویل می‌شود و با قیمت 5‌هزار و 900 تومان توسط دولت عرضه خواهد شد.

   زیرساخت‌های اقتصادیمان مشکل دارد| حسین رحیمی رئیس دیوان محاسبات با بیان این‌که در مسائل اقتصادی نتوانستیم کارآمدی بالایی از خود نشان دهیم، گفت: زیرساخت‌های اقتصادی کشور با مشکل مواجه است. او افزود: اگر بگوییم اقتصاد کارآمد است، شاید مردم چیزی نگویند، ولی باور نمی‌کنند، بنابراین باید به دنبال این راهکار بود که چه کسی یا سیستمی باید این کارآمدی را ایجاد کند. به گفته او نظام بودجه‌ریزی غلط در کشور سبب شده تا تناسبی بین درآمدها و توسعه کشور نباشد به‌طوری‌که 80‌درصد بودجه عمومی کشور صرف امور جاری می‌شود.

   تئوری تثبیت قیمت‌ها نتیجه غلط می‌دهد| رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان این‌که اصل عرضه و تقاضا مبنای قیمت کالا در بازار است، گفت: بر این اساس، شرکتی قیمت محصولاتش را افزایش می‌دهد و شرکت دیگری با تخفیف اجناس خود را عرضه می‌کند. وی با بیان این‌که شرکت‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند و مصرف‌کننده در این میان باید انتخابگر باشد، گفت: یک تئوری غلط تحت عنوان تثبیت قیمت در اذهان وجود دارد، این تئوری که هیچ انطباقی با بازار ندارد جایگزین قانون عرضه و تقاضا و رقابت آزاد شده و طبیعی است که با این پیش فرض همیشه نتایج غلط به دست می‌آید.


تعداد بازدید :  245