شماره ۳۱۲۰ | ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۴ تير
صفحه را ببند
‌‌ معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه:
فهرست ‌۱۲۰ ‌تروریست‌‌ برای استرداد به عراق ارسال شد‌

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: فهرست نزدیک به ۱۲۰ نفر از تروریست‌هایی که خود را به قوم شریف کرد منتسب می‌کنند برای استرداد به عراق ارسال شده و به‌زودی محاکمه آنان نیز برگزار خواهد شد.
کاظم غریب‌آبادی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه تروریسم پرداخت و اظهار داشت: تا پایان سال‌جاری برای تمامی گروه‌های تروریستی پرونده تشکیل خواهد شد و استرداد آنان از کشورهای خارجی مربوطه درخواست می‌شود؛ گام بعدی نیز محاکمه تروریست‌هاست.
وی افزود: در این راستا، هر چند با تأخیر، دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین و سران و اعضای آن تشکیل شد و جلسه پانزدهم آن هفته گذشته برگزار شد. فهرست نزدیک به 120نفر از تروریست‌هایی که خود را به قوم شریف کرد منتسب می‌کنند نیز برای استرداد به عراق ارسال شده و به‌زودی محاکمه آنان نیز برگزار خواهد شد. در زمینه اعضای گروهک تروریستی داعش و گروهک‌های تکفیری و سایر تروریست‌ها نیز اقدامات قضایی و اطلاعاتی برای شناسایی گسترده آنها انجام شده و ضمن تقاضای استرداد آنها، رسیدگی به جرایم آنها نیز آغاز خواهد شد. معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با اشاره به تشکیل کمیته قضایی مشترک برای مقابله با تروریسم بین ایران و عراق نیز بیان کرد: هم‌اکنون سوریه نیز به این کمیته اضافه شده و در حال مذاکره هستیم که روسیه و افغانستان نیز به این کمیته اضافه شوند و امیدواریم تا مهرماه سال‌جاری، کمیته پنج‌جانبه در این زمینه تشکیل شود.
وی همچنین به اعلام تشکیل مجتمع قضایی ویژه امور بین‌الملل با عنوان «مجتمع قضایی 26» با هدف تمرکز، هماهنگی و تسریع در رسیدگی به جرائم و دعاوی دارای جنبه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: ساختار این مجتمع در دادگستری استان تهران ابلاغ شده است و به‌زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

 


تعداد بازدید :  112