شماره ۳۱۲۰ | ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۴ تير
صفحه را ببند
حماس: ترور «محمد الضیف» دروغ است
همه شهدا غیرنظامی هستند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) ضمن محکوم کردن جنایت وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «المواصی» واقع در «خان یونس» در جنوب نوار غزه، اعلام کرد که بهانه اشغالگران مبنی بر هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت در این حمله دروغ است.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد: کشتار وحشتناک المواصی را به شدت محکوم می‌کنیم؛ چرا که این حمله باعث افزایش و تشدید اوضاع، جنایات و قتل‌عام بی‌سابقه در تاریخ جنگ‌هایی است که توسط نئو نازی‌ها در نوار غزه انجام می‌شود.
حماس افزود: این جنایت در شرایطی صورت گرفت که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بود، منطقه هدف قرار گرفته شده، امن است تا آوارگان در آنجا مستقر شوند و سپس آنها را هدف قرار دهد و صدها شهید و زخمی برجای بگذارد.
این جنبش در ادامه بیانیه خود با اشاره به ادعاهای ارتش رژیم صهیونیستی برای توجیه این حمله نیز تاکید کرد: ادعاهای اشغالگران مبنی بر هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت دروغ است و این اولین بار نیست که این رژیم ادعا می کند فرماندهان فلسطینی را هدف قرار می‌دهد و دروغ‌های آن در آینده برملا خواهد شد.
بر اساس این بیانیه، این دروغ پردازی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر بزرگی قتل عام وحشتناک شهروندان فلسطینی در نوار غزه است.
حماس در ادامه اضافه کرد: این بی توجهی نسبت به قانون و معاهدات بین‌المللی و تخلفات گسترده علیه غیرنظامیان بی‌دفاع نشان می‌دهد که اگر حمایت دولت آمریکا از کابینه افراط گرایان صهیونیستی و ارتش تروریستی آن نبود، این جنایات ادامه پیدا نمی‌کرد و به همین دلیل دولت آمریکا شریک این جنایات است.
در همین راستا، «سامی ابو زهری» از رهبران جنبش حماس به رویترز گفت: گزارش رادیو ارتش اسرائیل مبنی بر هدف قرار گرفتن «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های شهید عزالدین القسام کذب و به دور از واقعیت است.
او گفت: آنچه اتفاق می‌افتد، تشدید خطرناک جنگ نسل‌کشی در سایه حمایت آمریکایی و سکوت جهانی است.
ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته با بمباران شهر خان یونس در جنوب نوار غزه دست کم 100 نفر را شهید و بیش از 250  نفر دیگر را زخمی کرد.
این منطقه در جنوب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود که هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.


تعداد بازدید :  242