شماره ۳۱۱۷ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير
صفحه را ببند
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر
از جدایی حزباوی تا بازگشت اسکوچیچ به فوتبال ایران

  [ شهروند] نقل و انتقالات فوتبال ایران همچنان با گمانه‌زنی‌های مختلفی در جریان است و سرخابی‌ها و تیم‌های محبوب لیگ‌برتری به‌دنبال بازیکنان مدنظرشان هستند. در این میان برخی بازیکنان شاخص، از تیم فصل گذشته خود جدا شده‌اند و مقصد آینده خود را انتخاب نکرده‌اند و تیم‌های مختلفی به‌دنبال جذب این ستاره‌ها هستند. از طرفی هم بحث سربازی برخی از بازیکنان مطرح لیگ در میان است و این امکان وجود دارد که این بازیکنان به تیم لیگ برتری ملوان بپیوندند و درصورت بروز این اتفاق، می‌توانیم شاهد ملوان جذابی در فصل آینده باشیم. در این گزارش قرار است به آخرین اخبار نقل و انتقالات و حواشی آن بپردازیم.

جدایی حزباوی از السد؛ تغییر تابعیت یا جدایی توافقی؟
باشگاه السد قطر بامداد سه‌شنبه از فسخ توافقی قرارداد خود با محمدامین حزباوی خبر داد. آن هم در شرایطی که چهار سال دیگر از قرارداد مدافع خوش‌آتیه و 21ساله تیم ملی کشورمان با مهم‌ترین باشگاه قطری باقی مانده است. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که همه‌‌چیز پیرامون مسئله پیشنهاد تابعیت قطری بوده که رد این درخواست از سوی مدافع جوان السد به بهای کنار گذاشتن او از بزرگ‌ترین تیم قطری تمام‌شده است اما برخی دیگر از اخبار حاکی از این است که با توجه به اینکه باشگاه‌های قطری فقط می‌توانند 7بازیکن خارجی جذب کنند، باشگاه السد مدتی قبل از حزباوی  می خواست قرضی به یک تیم دیگر برود که این موضوع مورد موافقت قرار نمی‌گیرد. حزباوی از چند تیم لیگ برتری هم‌اکنون پیشنهاد دارد و باید دید آینده این بازیکن در کدام تیم رقم خواهد خورد.

درخواست پرسپولیس برای تمدید با گولسیانی
پرسپولیس برای فصل جدید با محدودیت برای خرید بازیکن خارجی مواجه است و احتمالا سهمیه وحدت حنانوف نیز می‌سوزد تا سرخپوشان امکان خرید 1+3بازیکن خارجی را داشته باشند که یک نفر باید بازیکن آسیایی باشد. این در حالی است که قرمزها فصل گذشته چهار بازیکن خارجی را در ترکیب خود داشتند و البته نام خریدهای لژیونر هم به‌عنوان خارجی ثبت شده بود اما حالا گولسیانی، عبدالکریم و اورونوف سه بازیکن خارجی این تیم خواهند بود. بادامکی در این خصوص می‌گوید: «باشگاه برای جذب بازیکنان خارجی، با محدودیت مواجه است. اوستون ارونوف و عبدالکریم حسن تحت قرارداد هستند. ضمن اینکه منتظر بازگشت گئورگی گولسیانی هستیم.»

استقلال به‌دنبال تمدید ستاره‌ها
آبی‌پوشان پایتخت تا اینجای کار با محمدحسین اسلامی و میلاد زکی‌پور به توافق رسیدند و این بازیکنان فصل آینده در این تیم توپ خواهند زد. یکی دیگر از دغدغه‌های آبی‌ها بحث تمدید با ستاره‌های فصل گذشته است. مهدی مهدی‌پور که اواسط نیم فصل دوم لیگ بیست‌وسوم با پارگی رباط صلیبی مواجه شد و زانوی خود را به تیغ جراحی سپرد، دوران نقاهت را سپری می‌کند و امیدوار است در ماه‌های آینده بتواند به میادین فوتبال برگردد. در چنین شرایطی جواد نکونام، سرمربی استقلال، خواهان تمدید قرارداد با مهدی مهدی‌پور شده است. او از مسئولان باشگاه خواسته قرارداد مهدی‌پور را تمدید کنند تا او در دوران دوری از فوتبال خیالش راحت باشد و از نیم‌فصل دوم به میادین برگردد. همچنین استقلالی‌ها پیگیر مذاکره با روزبه چشمی هستند تا این بازیکن هم فصل آینده در جمع آبی‌ها باقی بماند. طبق آخرین اخبار، جلسات نخست میان مدیران استقلال و مدیربرنامه‌های چشمی بی‌نتیجه بود ولی رفته‌رفته و با برگزاری نشست‌های بعدی، طرفین به توافقات اولیه دست پیدا کردند و قرار بود تا با برگزاری جلسات بعدی، کار تمدید قرارداد این مهره ارزشمند نهایی شود. گفته می‌شود که چشمی در جلسات دیگری با مدیران استقلال حضور پیدا می‌کند تا با توافق نهایی، قراردادش را با آبی‌ها تمدید کند و بدین صورت او در این تیم ماندگار شود.

ملوان فصل آینده کهکشانی می‌شود؟
ابوالفضل جلالی، امید نورافکن، علیرضا جعفرپور، رضا میرزایی و یونس اکبرپور پنج بازیکنی هستند که با ارسال نامه رسمی، قصد حضور در ملوان را کرده‌اند. نکته جالب اینکه آنها به همین زودی تکلیف خود را روشن کردند تا زودتر از سایر بازیکنان مشمولِ خدمت سربازی در صف پیوستن به ملوان قرار بگیرند. از بین این بازیکنان نورافکن و جلالی دو ستاره ملی‌پوش هستند که بی‌گمان خرید آنها از سوی باشگاه ملوان غیرممکن به‌نظر می‌رسید اما حالا این دو همزمان در سمت چپ ملوان در دسترس خواهند بود. جالب اینکه ملوان حبیب فرعباسی، محمد عمری، رضا جعفری و… را هم به‌عنوان بازیکن سرباز دارد و ممکن است نفراتی نظیر علی علیپور هم به این ترکیب اضافه شوند. درصورت نهایی شدن این نقل و انتقالات، ملوان با چهره یک تیم مدعی وارد لیگ بیست‌وچهارم خواهد شد. این در حالی است که هفته گذشته مجمع ملوان تمدید قرارداد با مهدی تارتار را تصویب کرد و مدیران باشگاه نیز به تارتار پیغام داده‌اند که با تیم دیگری مذاکره نکند تا تکلیف مدیرعامل و حامی مالی روشن شود.

اسکوچیچ سرمربی تراکتور شد
یکی از اتفاقات جالب نقل و انتقالات عصر سه‌شنبه رقم خورد و دراگان اسکوچیچ، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، هدایت تیم فوتبال تراکتور را پذیرفت. رسانه باشگاه تراکتور در این خصوص نوشت: «پیرو دستور مالک باشگاه مبنی بر انجام اقدامات لازم جهت آماده‌سازی تیم، سعید مظفری‌زاده، سرپرست مدیرعاملی باشگاه، پس از مذاکره با گزینه‌های مختلف، سرانجام با دراگان اسکوچیچ که نتایج درخشانی با تیم ملی ایران کسب کرده بود، به توافق رسید و هدایت تراکتور به او سپرده شد. اسکوچیچ سابقه هدایت تیم ملی ایران، تیم ملی زیر ۲۱ سال کرواسی، النصر عربستان، العربی کویت، رییکا کرواسی، صنعت نفت آبادان، ملوان بندرانزلی، فولاد خوزستان و خونه به خونه بابل را در کارنامه دارد. او دو جام قهرمانی در کشورهای اسلوونی و کرواسی کسب کرده است. اسکوچیچ با تیم ملی ایران ۱۵ پیروزی، یک تساوی و تنها دو باخت به‌دست آورده و از این حیث آمار خیره‌کننده‌ای به نام خود ثبت کرده است.»


تعداد بازدید :  94