شماره ۵۱۱ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
ورزش جهان

امشب، دور برگشت یک‌شانزدهم ‌نهایی لیگ اروپا
دور برگشت یک‌شانزدهم ‌نهایی لیگ اروپا در حالی امروز با برگزاری 16 دیدار انجام می‌شود که هنوز شهر رم از ویرانی‌های به بار آمده توسط هواداران فاینورد قبل از بازی رفت کمر راست نکرده است. در این شرایط در مهم‌ترین دیدار‌ها، اینتر در خانه به دنبال تبدیل تساوی 3 - 3 بازی رفت مقابل سلتیک به پیروزی و صعود خواهد بود. لیورپول در خانه بشیکتاش کار سختی برای حفظ و افزایش گل دقایق پایانی بالوتلی دارد؛ درست مثل سویا در جدال با گلادباخ. اورتون بعد از برتری 4 بر یک در خانه یانگ بویز، می‌تواند خود را صعود کرده بداند. فیورنتینا با توجه به تساوی یک - یک در بازی رفت با یک مساوی بدون گل مقابل تاتنهام هم صعود می‌کند. ناپولی به لطف برتری 4 بر صفر در خانه ترابوزان و ولفسبورگ به خاطر پیروزی 2 بر صفر خانگی مقابل اسپورتینگ کار راحتی دارند اما تورینو و رم باید برای بهبود تساوی 2 - 2 و یک - یک خانگی دوررفت به ترتیب مقابل بیلبائو و فاینورد، نهایت توانشان را به کار بگیرند.

بازگشت رونالدو به فوتبال
رونالدوی برزیلی که 4‌سال پیش از فوتبال خداحافظی کرد، رژیم غذایی سختی را تحمل کرده تا در «فورت لادردال» آمریکا به بازی بپردازد. رونالدو نازاریا دالیما یکی از سهامداران اصلی فورت لادردال است. همتای او، کاکا هم در فصل جدید لیگ حرفه‌ای آمریکا، بازوبند کاپیتانی اورلاندو را به بازو می‌بندد.

یووه، محبوب‌ترین تیم اروپا
یوونتوس در کمال تعجب محبوب‌ترین تیم در قاره سبز است. جامعه آماری این مطالعه در ۴۵ کشور اروپایی و بین ۴‌میلیون هوادار صورت گرفته و یوونتوس در ۲۱ کشور محبوب‌ترین تیم است. این تیم در کشورهایی مانند سوئد، رومانی، استونی و آلبانی بیشترین طرفدار را دارد. این در حالی است که طبق تحقیقات بیان شده از سوی «امیلیوبوتراگوئنو» مدیر ارتباطات فعلی رئال در مراسم ویژه نزدیک ‌شدن به 113سالگی باشگاه، 450‌میلیون نفر در سراسر دنیا، هوادار رئال هستند که 6‌درصد جمعیت کل دنیا را شامل می‌شود. آمریکا، کلمبیا، مکزیک، اندونزی و هند، بیشترین هوادار رئال را در خود دارند. 173‌میلیون نفر به‌طور روزانه در شبکه‌های اجتماعی اخبار این تیم را تعقیب می‌کنند و رئال 108‌میلیون هوادار فیس‌بوکی دارد که 8‌میلیون نفر از این تعداد اندونزیایی هستند. به طور کلی مادریدی‌ها در 186 کشور از 193 کشور رسمی دنیا، هوادار دارند.


تعداد بازدید :  198