شماره ۵۱۱ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
تاج گذاری به سبک اروگوئه‌ای
امید بارسا، بیم یوونتوس

شهروند| بارسلونا برای اولین‌بار در تاریخ طولانی‌اش، 2 بار یک تیم انگلیسی را در بازی رفت مرحله یک‌هشتم ‌نهایی لیگ‌قهرمانان شکست داد و سیتی درست مانند بازی رفت مرحله مشابه فصل گذشته درخانه از بارسا شکست خورد. این برتری حاصل درخشش سوارس بود؛ مردی که در لیورپول تنها به 6 بازی برای زدن 2 گل در یک رقابت نیاز داشت اما در بارسا، تازه 2 شب پیش برای اولین‌بار در یک بازی، 2 بار دروازه رقبای آبی و اناری‌ها را گشود. درواقع از زمان درنظر گرفته شدن مرحله یک هشتم‌نهایی برای لیگ‌قهرمانان، بارسا برای دومین‌بار بازی رفت این مرحله در خانه تیم‌های انگلیسی را به سود خود خاتمه داد و جالب این‌که که هر 2 بار این اتفاق مقابل منچسترسیتی رخ داد.
شهر خوش‌یمن
بارسلونا تا پیش از برتری 2 بر صفر در بازی رفت یک‌هشتم‌نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان، هیچ‌یک از 4 بازی خود در شهر منچستر را نبرده بود اما حالا درست به اندازه خست منچستر‌یونایتد در سال‌های گذشته درحال لذت‌بردن از سخاوت نیمه آبی شهر است. بارسلونا هرگز بعد از پیروزی در بازی رفت یک‌هشتم‌نهایی لیگ‌قهرمانان حذف نشده و سیتی هرگز بعد از باخت در دور رفت این مرحله موفق به صعود نشده است. نیمار به خاطر درگیری با یکی از هواداران رقیب به خاطر فحاشی یک هوادار هنگام تعویضش جنجال‌ساز شد و ‌هارت هم پنالتی مسی را مهار کرد اما اتفاق مهم وقتی رخ داد که در یک صحنه به نظر می‌رسید سوارس تلاش نافرجامی برای گازگرفتن دمیکلیس داشت!
توفیق یووه
وقتی مارکو رویس برای سیزدهمین‌بار در 17 گل اخیر دورتموند نقش آفرینی کرد، ورزشگاه «یوونتوس‌ آرنا» به خاطر یکی از بزرگترین اشتباهات دوران حرفه‌ای کیلینی، سکوت کرد اما همان‌طور که «گاتزتا» پیش‌بینی کرده بود، زوج ته‌وز و موراتا کار خود را به خوبی انجام دادند و قبل و بعد از گل‌های رویس دورتموندی، دروازه وایدن فلر را بازکردند. یوونتوس حالا در 28 بازی خانگی اروپایی تنها 2 باخت دارد اما گل خورده در خانه، کار را در «سیگنال ایدونا پارک» یا همان وست فالن قدیم سخت می‌کند. قهرمان 3 دوره اخیر و فاتح محتمل فصل جاری سری آ، فقط در یکی از بازی‌های خارج از خانه فصل جاری لیگ‌قهرمانان گل زده، با این حال گلزنی در خانه دورتموند که سوبوتیچ را در اختیار ندارد برای مهره‌هایی مثل پوگبا، موراتاو البته ته وز خیلی دشوار به نظر نمی‌رسد. خبر بعد برای یووه، مصدومیت و دوری احتمالا یکماهه پیرلو است.
اولین باخت دورتموند
دورتموند، علاوه بر قبول دومین شکست فصل جاری لیگ‌قهرمانان، برای نخستین‌بار بازی رفت یک‌هشتم‌نهایی لیگ‌قهرمانان را باخت و به‌طورکلی هرگاه در این مرحله بازی رفت را باخته، حذف شده است اما یورگن کلوپ و شاگردانش بعد از بازی حساس ورزشگاه تورین با امید زیادی از سومین صعود متوالی به یک‌چهارم‌نهایی لیگ‌قهرمانان می‌گوید؛ اتفاقی که در صورت وقوع چشم انتظاری یوونتوس برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر اروپا را 2 ساله خواهد کرد.


تعداد بازدید :  194