شماره ۵۱۱ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند
صفحه را ببند
روز تلخ فوتبال ایران در لیگ‌قهرمانان‌آسیا
فولاد نرم، تراکتور خاموش

شهروند| برتری قاطعانه پرسپولیس، فوتبال ایران را به شروع خوب در تاریخ لیگ‌قهرمانان آسیا امیدوار کرده بود اما فولاد خوزستان با رقم زدن سومین تساوی متوالی مقابل السد قطر آن هم بدون رد و بدل شدن گل، این رویای 24 ساعته را مخدوش کرد و تراکتورسازی هم پس از شکست از نسف قارشی ازبکستان، ناکامی‌ها در روز چهارشنبه را تکمیل کرد.
توقف فولاد 10 نفره
فولاد در حضور 30‌هزار تماشاگر ورزشگاه غدیر اهواز هرچه زد به دربسته السد خورد. اخراج مهدی بدرلو در نیمه دوم، اتقاق مهم بازی را رقم زد و تا حدودی جو ورزشگاه را به هم ریخت. تماشاگران و بازیکنان فولاد اعتقاد داشتند داور کره‌ای با این تصمیم بر یک‌جانبه بودن قضاوت خود مهر تأیید زد. به‌هرحال توقف فولاد در هفته اول، ترافیک قبل از شروع بازی در اهواز را به ناراحتی هنگام خروج از زمین تبدیل کرد و خبرنگاران قطری پرتعداد حاضر در جایگاه تماشاگران را راضی به خانه فرستاد. گرافیته، بازیکن سابق ولفسبورگ به‌عنوان معروف‌ترین ستاره السد در کمال تعجب در ترکیب اصلی جایی نداشت و در اواسط بازی به میدان آمد. وقتی او به بازی آمد، ورزشگاه روی سر طرفداران فولاد بود که در ابتکاری جالب توجه با الفاظ عربی بازیکنانشان را تشویق می‌کردند! این تشویق‌ها البته ثمری نداشت و السد با یک امتیاز از اهواز این روزهای کمتر غبارآلود، خارج شد. در پایان بازی اسکوچیچ از عملکرد فولادی‌ها راضی بود: «با توجه به اتفاقاتی که افتاد از نتیجه راضی هستم. خوشبختانه در نیمه اول تمام دستورات تاکتیکی ما را بازیکنان به نحواحسن انجام دادن.. همان‌طور که قبلا به بازیکنانم گفته بودم السد دارای مهره‌های بسیار ارزشمندی است. مقابل چنین تیمی باید سطح تمرکز بسیار بالایی داشته باشیم. طبیعی است که وقتی در دقیقه 70 مهدی بدرلو کارت قرمز را گرفت مسیر بازی تغییر کند.»
تراکتور پنچر شد!
تراکتورسازی به‌عنوان چهارمین نماینده ایران در ابتدای بازی با گل ادینیو، آقای گل فعلی لیگ ایران، امیدواری برای شکل‌گیری دومین برد ایران درهفته اول لیگ قهرمانان را به بالاترین میزان رساند اما تنها در عرض 8 دقیقه اندوخته تیم اولیویرا به باد رفت و نسف قارشی در ازبکستان، برتری 2 بر یک راجشن گرفت. بازی به اندازه هوای ازبکستان سرد بود و گل ادینیو، تنها اتفاق مهم نیمه اول تلقی می‌شد. در نیمه دوم هم نسف قارشی تسلط زودهنگامش را با 2 گل به نتیجه رساند و تلاش‌های تراکتورسازی برای جبران فایده‌ای نداشت.
4 امتیاز در هفته نخست
با رقم خوردن این نتایج در روز دوم رقابت ایرانی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا، بیم تکرار ناکامی‌های قبلی به وجود آمد. فوتبالی که از‌سال 1992 میلادی، رنگ قهرمانی در رقابت‌های قاره‌ای آسیا را به چشم ندیده، برای شکستن طلسم به نتایجی بهتر از4 امتیاز کسب شده توسط پرسپولیس و فولاد دارد. سهم ما در بازی‌های خانگی هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، یک پیروزی و یک تساوی خانگی و 2 باخت در ازبکستان بود؛ آنچه با توجه به قدرت رقبا چندان قابل افتخار نیست و برای موفقیت، باید به دنبال نتایج بهتری باشیم.


تعداد بازدید :  244