شماره ۳۱۱۱ | ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
صفحه را ببند
سرپرست ریاست‌جمهوری:
تورم ۱۰۳ درصدی تولید به کانال ۳۹ درصد رسید

سرپرست ریاست‌جمهوری در همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز با گرامیداشت یاد شهدای خدمت و شهید سلیمانی با بیان اینکه با بیان اینکه اگر نیروی مناسب تربیت نشود، توسعه مناسب نخواهیم داشت، افزود: به همین دلیل رئیس‌جمهور شهید حساس بودند نسبت به آموزش و پرورش و آموزش عالی و ارتقای همه‌جانبه بخش ها.
محمد مخبر با اشاره به آغاز بهره‌برداری از ۹۵۰ کلاس درس و با بیان اینکه دولت قبل مصوبه رتبه‌بندی را گرفت، اما در زمان ما اجرایی شد ادامه داد: در جلسات دولت وزرای کشور هر مطلبی را اعلام‌ می‌کردند با حساسیت نسبت به آن بحث و تصمیم‌گیری می‌شد.
وی با بیان اینکه یکی از توفیقات ما در پیچ‌های سخت و گذشتن از رشد منفی و رسیدن به رشد ۵ و ۶ درصدی، تمرکز بر نیروی انسانی و مجموعه دولت بود ادامه داد: مقام معظم رهبری جمله معروفی دارند که می‌فرمودند اگر این دولت و این شهید ادامه پیدا می‌کرد مشکلات اقتصادی حل می‌شد.
مخبر با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین معضلات کشور نرخ نقدینگی بود که در کشور به‌صورت ویرانگر خرابکاری می‌کرد، گفت: این عدد را از حدود ۵۷ یا ۵۸ درصد به ۲۲ یا ۲۳ درصد رساندیم.وی با بیان اینکه رشد اقتصادی از 0.7 درصد به ۵.۷ درصد رسید، افزود: تورم تولید‌کننده از ۱۰۳ درصد در اردیبهشت ۱۴۰۰ به کانال ۳۹ درصد رسید که توسط نخبگان صورت گرفت.مخبر با بیان اینکه یکی از نعمت‌های داده شده خدا به این کشور نیروهای جوان نخبه با انگیزه و امیدوار است، ادامه داد: در طول کار این دولت هر مسئله‌ای که پیش آمد با تکیه بر نخبگان حل شد.وی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز پیشتاز الگویی هستند که حل مشکلات کشور به این الگو احتیاج دارد، افزود: در کشور ظرفیت‌های بزرگی داریم؛ بعضی‌ها از این ظرفیت‌ها یک دانه‌اش کفایت می‌کند تا کشور اداره شود. جایی که ناموفق بودیم به این دلیل بود که نتوانستیم مردم را در مشکلات کشور درگیر کنیم و شما با دیدن این خیرین می‌توانید ببینید چه نهضتی اتفاق افتاده و واقعا این کار امیدآفرین است.

آغاز عملیات ساخت شهرک تخصصی تکمیل زنجیره مس
همچنین محمد مخبر طی مراسمی و به‌صورت ویدئو کنفرانسی، دستور آغاز عملیات اجرایی ساخت شهرک تخصصی تکمیل زنجیره مس در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را صادر کرد.شهرک تخصصی تکمیل زنجیره مس با راهبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در زمینی به مساحت 800هکتار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، جانمایی و فعالیت تکمیل زیرساخت‌های آن برای جذب سرمایه‌گذاران از امروز و با دستور سرپرست ریاست‌جمهوری آغاز شد.
توسعه زنجیره ارزش صنعت مس ازجمله موضوعات و مسائل مورد تأکید رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی در راستای جهش تولید و رشد اقتصادی بود که با احداث این شهرک کارخانه‌هایی برای تولید حدود 12محصول تخصصی مس ایجاد و سبب ایجاد اشتغال‌زایی پایدار، خلق ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی خواهد شد.
دکتر مخبر در ادامه با اشاره به برخی مباحث مبنی بر عدم‌امکان تحقق رشد اقتصادی 8درصدی هدف‌گذاری شده در قانون برنامه هفتم توسعه تصریح کرد‌: دولت مردمی با اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل، رشد اقتصادی 6درصدی را هدفگذاری کرده بود که براساس آمارهای بانک مرکزی، رشد اقتصادی کشور به 5.7درصد تا پایان سال 1402رسیده است.
سرپرست ریاست‌جمهوری با بیان اینکه برخی کشور‌های برخوردار از منابع معدنی، بعضا تا 30درصد از تولید ناخالص خود را از همین بخش کسب می‌کنند، تصریح کرد:‌ با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت در راستای تسهیلگری و زمینه‌سازی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تحولی در صنعت مس ایجاد شده و امیداریم با استمرار و تداوم این مسیر به‌زودی شاهد رشد چشمگیر در توسعه صنعت مس کشور باشیم.


تعداد بازدید :  46