شماره ۳۱۰۸ | ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
صفحه را ببند
افزایش فشارها بر بایدن برای کناره‌گیری از رقابت با ترامپ
گل به‌خودی بایدن در مناظره کار دستش داد

[راضیه زرگری] نیویورک تایمز نخستین روزنامه آمریکایی است که رسما از بایدن می‌خواهد از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند. هیأت تحریریه این روزنامه می‌گوید خروج از رقابت 2024، «بزرگ‌ترین خدمت عمومی» است که بایدن پس از نمایش فاجعه‌بار در مناظره اول می‌تواند انجام دهد. روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی پیرامون این موضوع نوشت: «عملکرد ضعیف بایدن، دموکرات‌های پیشرو را پنج‌شنبه شب به وحشت انداخت؛ رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده کاملا متزلزل به‌نظر می‌رسید و در مقاطعی حتی به سختی می‌توانست جمله هایش را تمام کند. وضعیتی که نگرانی‌ها را در مورد سن و آمادگی او برای ریاست‌جمهوری تشدید کرد. اندکی پس از مناظره، دمکرات‌های ارشد ازجمله کامالا هریس، معاون اول، «شروع ناامیدکننده» بایدن را تأیید کردند، با این حال بر «پایان قوی» او تأکید کردند، درحالی‌که پشت درهای بسته پیشنهادهای کناره‌گیری او مطرح است.»

بزرگ‌ترین خدمت بایدن، انصراف از رقابت انتخابات است
گاردین ادامه داده است: «هیأت تحریریه نیویورک تایمز در اقدامی که می‌تواند فشار مضاعفی بر کاخ سفید اعمال کند، در مقاله‌ای نوشت بزرگ‌ترین خدمتی که هم‌اکنون بایدن می‌تواند به آمریکا بکند، کناره‌گیری است. رئیس‌جمهور بایدن، پنجشنبه شب مثل سایه‌ای از یک کارمند دولتی ظاهر شد. بایدن مردی نیست که چهار سال پیش بود. توماس ال فریدمن، ستون نویس برجسته نیویورک تایمز، از «دوست» خود (بایدن) خواست که کناره‌گیری کند. او گفت: «جو بایدن، مرد خوبی است، اما دیگر نمی‌تواند کاری برای ریاست‌جمهوری انجام دهد.»

فعالیت انتخاباتی بایدن سوءاستفاده از سالمندان است!
به تعبیر گاردین، نیویورک تایمز به نخستین روزنامه آمریکایی تبدیل شده که از بایدن خواست از رقابت خارج شود، با این حال سایر نشریات تأثیرگذار ازجمله وال استریت ژورنال، فایننشال تایمز و آتلانتیک نیز نظرات ستون‌نویسان برجسته خود را منتشر کرده‌اند که از بایدن به صراحت خواسته‌اند «برو کنار». پگی نونان، روزنامه‌نگار آمریکایی، در مطلبی نوشت که اجازه دادن به بایدن برای ادامه کار «به‌نظر سوءاستفاده از سالمندان است».

بایدن در مناظره شبیه بزرگ‌ترین خوابگرد آمریکایی بود
نشنال اینترست هم در تحلیلی پیرامون عملکرد ضعیف بایدن در مناظره با رقیبش ترامپ نوشت: «بهتر است در مورد گل به‌خودی صحبت کنید. جو بایدن و مشاورانش خواستار مناظره زودهنگام با ترامپ بودند که قرار بود کمپین انتخاباتی را متحول کند اما بایدن دستاورد غیرمعمول ارائه بدترین عملکرد مناظره در تاریخ مدرن آمریکا را به‌دست آورد.» این پایگاه تحلیلی در ادامه نوشت: «اکنون واضح است که بایدن هرگز نباید دوباره نامزد ریاست‌جمهوری می‌شد. رابرت کاگان استدلال کرده است که آمریکایی‌ها خوابگردهایی هستند که به‌سوی استبداد حرکت می‌کنند؛ پنجشنبه شب، بایدن شبیه بزرگ‌ترین خوابگرد به‌نظر می‌رسید. مهم‌ترین سؤال برای دموکرات‌ها این است که آیا می‌توان او را متقاعد کرد که از نامزدی‌اش برای دور دوم کنار برود؟»

 


تعداد بازدید :  31