شماره ۳۱۰۸ | ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
صفحه را ببند
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تشریح کرد
کاهش تلفات انسانی سیل مازندران با اقدام سریع امدادگران

 [شهروند] رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تازه‌ترین آمار و ارقام مربوط به وقوع سیل در‌ روزهای اخیر را اعلام و از امدادگران هلال احمر قدردانی کرد. طی یک هفته گذشته که شاهد وقوع سیل در برخی مناطق کشور بودیم، سیل سوادکوه با توجه به تصاویری که از آن منتشر شده بود، بیشترین توجه را در رسانه‌های کشور و فضای مجازی به سمت خود جلب کرد.
بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات ده‌ها نفر در جریان سیل مازندران خبر داد و به «شهروند» اظهار داشت: همکاران تلاشگر ما در مجموعه هلال احمر و در جریان سیل سوادکوه با اقدام فوری و حرفه‌ای موفق شدند همزمان با وقوع سیل افراد بسیاری را از داخل خودروهای‌شان خارج و به مکان امن و مناسب منتقل کنند.
وی افزود: در اوج وقوع سیل حدود ۶۰ خودرو در سیل گرفتار شده بودند که توسط نجاتگران هلال احمر به مناطق امن منتقل شدند. همچنین امدادگران ما عملیات رهاسازی ۱۲ خودرو را انجام دادند و توانستند افراد گرفتار را نجات دهند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اقدام سریع امدادگران موجب غرور و افتخار هلال احمر است، ادامه داد: من به نوبه خودم قدردان تلاش این عزیزان هستم چون اگر اقدام سریع و موثر آنها نبود قطعا شاهد تلفات انسانی بسیاری در جریان وقوع این سیل می‌بودیم.
پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر نیز چند روز قبل از نجات ده‌ها نفر از سیل سوادکوه توسط امدادگران هلال احمر خبر داد و گفت: تلاش چندساعته نیروهای امدادی این جمعیت در سیل سوادکوه، منجر به نجات ۳۱ نفر گرفتار در سیل شد.

آمار امدادرسانی در 12 استان
همچنین بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی هلال احمر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: از یکم تا نهم تیرماه، نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران در ۱۱۷ عملیات امداد و نجات به ۲ هزار و ۱۳۹ نفر امدادرسانی کردند.
وی افزود: نجاتگران هلال احمر ۲۱۷ نفر متأثر از سیلاب را به مناطق امن منتقل کردند و همچنین ۴۲۵ نفر را اسکان اضطراری دادند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: متأسفانه در این مدت ۶ نفر از هموطنان در مناطق رودبار، سوادکوه و کلیبر جان خود را از دست دادند و یک نفر در منطقه سوادکوه مفقود شده است.
محمودی اضافه کرد: ۳۵۸ منزل مسکونی به خاطر ورود آب دچار مشکل شده بودند که با استفاده از دستگاه‌های لجن‌کش توسط نجاتگران هلال احمر تخلیه شد.
وی با ارائه آماری از اقلام تحویل‌شده به جامعه هدف گفت: ۱۱۷ دستگاه چادر ،۳۱۶ تخته پتو، ۱۵۰ تخته موکت، ۳۱۷ کیلوگرم نایلون، ۱۳۴ ثوب البسه، ۲۵۸ بطری آب معدنی، ۱۱۶ بسته غذایی، ۵۹ ست ظروف در بین متأثرین از سیل توزیع شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد؛ تعداد ۲۴۰ تیم عملیاتی متشکل از ۹۱۴ نفر از امدادگران و نجات گران به متأثرین از سیل خدمات امدادی ارائه کردند.

 برگزاری انتخابات بدون مشکل در سوادکوه
از آنجا که وقوع سیل در سوادکوه با برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان شده بود، با اتخاذ تدابیر لازم از سوی استانداری مازندران، این انتخابات بدون هیچ مشکل در همه نقاط شهری و روستایی شهرستان برگزار شد.
بنا به آمار اعلام شده از سوی استانداری مازندران و فرمانداری سوادکوه، 700 نفر کاربر در کنار ۶۸ صندوق برای برگزاری انتخابات در سوادکوه فعال بودند و انتخابات را به نحو احسن در همه نقاط شهری و روستایی برگزار کردند.
گفتنی است هفته گذشته از ساعت ۲۰:۱۰ سه‌شنبه شب، حادثه وقوع سیل در محور سوادکوه و منطقه پل سفید اتفاق افتاد و در پی وقوع این سیل، محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به مناطق سیل‌زده اعزام شد. بلافاصله ۶ تیم امدادی به مناطق سیل‌زده اعزام و مشغول امدادرسانی شدند. علاوه بر این 17 تیم پشتیبان از شعب معین (سوادکوه شمالی، قائمشهر، ساری، جویبار، بابلسر، فریدونکنار، بابل، بندپی و آمل) و ستاد (تیم واکنش سریع، تیم آنست و یک تیم از اداره عملیات با معین معاون امداد و نجات) به سیل‌زدگان امدادرسانی کردند.


تعداد بازدید :  21