شماره ۳۱۰۶ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۷ تير
صفحه را ببند
هلال‌احمر فلسطین:
هزاران نفر در نوار غزه با خطر گرسنگی مواجه هستند

هلال‌احمر فلسطین اعلام کرد که هزاران نفر در نوار غزه با خطر گرسنگی و قحطی مواجه هستند و کمک‌های بشردوستانه کنونی پاسخگوی نیازهای ضروری نیست. هلال‌احمر فلسطین همچنین خواستار بازگشایی گذرگاه‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به سراسر نوار غزه شد و تأکید کرد که رژیم اشغالگر به شیوه‌ای عمدی نیروهای فعال در زمینه امدادرسانی را هدف قرار می‌دهد.
در همین راستا «فیلیپ لازارینی»، کمیسر کل آنروا، گفت: «نزدیک به 2هزار کودک در نوار غزه از ابتدای جنگ تاکنون یک یا دو پای خود را از دست داده‌اند.»
لازارینی در یک کنفرانس مطبوعاتی که در مقر سازمان ملل در ژنو سوئیس برگزار شد، اظهار داشت: «اساساً هر روز 10کودک داریم که به‌طور متوسط یک یا دو پای خود را از دست می‌دهند. این اعداد شامل کودکانی که اندام فوقانی خود را از دست داده‌اند، نمی‌شود.» وی افزود: «این آمار براساس ارقام صادر شده توسط صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) است.»
لازارینی با تکرار آمار، تأکید کرد: «10کودک در روز یعنی حدود 2هزار کودک در بیش از 260روز از این جنگ وحشیانه؛ اما اثرات جنگ غزه هرگز از بین نمی‌رود و حملات هر روز بیشتر می‌شود و خطر گرسنگی هر لحظه افزایش می‌یابد.»

 


تعداد بازدید :  93