شماره ۳۱۰۶ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۷ تير
صفحه را ببند
در حیاط دولت چه گذشت؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه هیأت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات‌ آنها پاسخ دادند.

مراسم اربعین رئیس‌جمهور در همه مراکز شهری و روستایی برگزار می‌شود
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اعلام اینکه مراسم چهلم شهید رئیسی امروز در تهران با پخش سخنرانی سیدحسن نصرالله همراه خواهد بود، افزود: مردم و شیفتگان خدمت همزمان با تهران در همه مراکز شهری و روستایی برای رئیس‌جمهور عزیز مراسم یادبود اربعین دارند.
وی همچنین با اشاره به اینکه همسر شهید رئیسی در مراسم چهلم رئیس‌جمهور شهید سخنرانی خواهد کرد، گفت: برنامه بعدی چهلم شهید رئیسی در حرم مطهر رضوی و در کنار مرقد رئیس‌جمهور شهید برگزار می‌شود.

کانادا نپذیرفته انتخابات در آن کشور برگزار شود/ امیدواریم با عربستان به نتیجه برسیم
احمد وحیدی، وزیر کشور، با اشاره به اینکه نزدیک ۶۰ هزار شعبه و ۸۰ هزار نقطه رأی‌گیری در کشور و ۳۴۴ شعبه در خارج از کشور داریم، افزود: در عربستان یک مشکل داریم؛ تعداد قابل توجهی از حجاج ما در این کشور حضور دارند ولی هنوز عربستان نپذیرفته است که انتخابات برگزار شود. امیدواریم این مشکل حل شود.وی همچنین گفت: کانادا هم با وجود اینکه شعار حقوق بشری می‌دهد، نپذیرفته است که هموطنان ما از حق رأی خود استفاده کنند.

برای دولت چهاردهم مسیر مذاکرات برای رفع تحریم‌ها درست و هموار است
علی باقری کنی سرپرست وزارت‌ امور خارجه گفت: مسیر مذاکرات به‌طور جدی در دولت شهید رئیسی دنبال شد و امروزه همه شاهد هستند ایران یک مسیر درست و منطقی را در عرصه مذاکرات دنبال کرده است.
وی ادامه داد: هر چند آمریکایی‌ها در داخل کشور خود مشکل داشتند به‌خاطر انتخابات یا اروپایی‌ها سوء برداشت‌هایی از اغتشاشات ۱۴۰۱ داشتند، ولی امروز همه شاهد هستند ایران مسیر درستی در مذاکرات را دنبال کرده و در شرایط ممتاز در مذاکرات قرار داریم و دولت جدید با نیروی جدید می‌تواند در این بستر و مسیر هموار حرکت کند.

آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد
علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت، با اعلام اینکه آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد، گفت: برای شرکت‌های بخش خصوصی دولت ضامن می‌شود تا بخش خصوصی بتواند صادرات خدمات فنی و مهندسی داشته باشد.

 


تعداد بازدید :  82