شماره ۳۱۰۶ | ۱۴۰۳ پنج شنبه ۷ تير
صفحه را ببند
رئیس سازمان برنامه و بودجه:
۴۰همت پول خرید گندم به کشاورزان پرداخت شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری سخنگوی دولت گفت: سهم درآمد پایدار از بودجه ۱۷ درصد ارتقا یافت.داوود منظور گفت: بودجه عمرانی از ۷۸ همت سال ۹۹ به ۳۱۰ همت در سال قبل رسید که حدود ۴ برابر شد.وی در مورد تحریم گفت: اینها تأثیر دارد، ولی دو طرف دارد، دولت تلاش بر رفع تحریم دارد، اما در دوره‌ای که به توافقاتی رسیدیم با خروج یک طرف، برجام ناکام ماند، با خروج ترامپ، برجام مشکل‌دار شد، ولی دولت سیزدهم برای رفع تحریم تلاش کرد.رئیس سازمان برنامه گفت: مقاومت ایران باعث شد که ترامپ که از تحریم خارج شد امروز می‌گوید ما با ایران لایدن تعامل کنیم فقط اجازه ندهیم به سلاح هسته‌ای برسد. از طرفی ایران هم با استفاده از فرصت پیوستن به شانگهای، بریکس و اوراسیا تلاش کرد تحریم را بی‌اثر کند.
به‌گفته منظور، سهم نفت از منابع بودجه از ۳۳درصد و ۲۶ درصد و ۳۴ درصد سال‌های ۹۶ تا ۹۸ به ۲۳ درصد کاهش یافت که درآمد ناپایدار کم شود.
به‌گفته رئیس سازمان برنامه، اجرای قانون همسان‌سازی‌ حقوق معلمان با بار مالی ۴۵ همت اجرا شد. همچنین قانون مالیات ارزش افزوده جدید، پایانه‌های فروشگاهی و قانون برنامه هفتم آغاز شد.به‌گفته وی، بودجه فرهنگی امسال ۳۶ همت است. سال قبل ۳۲۰ همت برای سلامت پرداختیم. امسال تعرفه بهداشت ۳۵ درصد است درحالی‌که سال‌های قبل ۲۵ درصد بود.منظور گفت: نرخ تورم در حال کاهش است، نرخ اوراق اسناد خزانه از ۲۸ درصد که نزدیک نرخ سود بانک است، در بازار مبادله با ۳۸ درصد رسید اما الان به ۲۹ درصد کاهش یافته است.


تعداد بازدید :  106