شماره ۳۱۰۴ | ۱۴۰۳ دوشنبه ۴ تير
صفحه را ببند
شکست شاگردان اکبری مقابل آلمان
پایان تلخ والیبال ایران در لیگ‌ملت‌ها

شهروند| آخرین روز از مرحله گروهی لیگ ملت‌های والیبال 2024با تقابل تیم‌های ملی ایران و آلمان در شهر پاسای کشور فیلیپین آغاز شد و با پیروزی آلمان به پایان رسید. دو تیم شرایط کاملا متفاوتی داشتند؛ آلمان با داشتن سهمیه المپیک با خیالی آسوده و بدون فشار برای کسب آمادگی در VNL حاضر بود ولی پیروزی در بازی اختتامیه برای ایران، می‌توانست، فشار عمومی روی فدراسیون و تیم ملی را تا حد زیادی کاهش دهد.
بازی در ست نخست، پایاپای و با برتری ناچیز آلمانی‌ها آغاز شد اما با 2دفاع روی تور متوالی در امتیاز 17مساوی شد. روند بازی تیم ایران از این لحظه تغییر کرد و مرتکب اشتباهات مکرری شدند تا امتیازهای حساس این ست به آلمان برسد. شاگردان وینیارسکی در ست نخست به لطف 8 اشتباه منجر به امتیاز بازیکنان ایران و دفاع روی تور بهتر، 25بر 20برنده شدند.
غیبت گیورگی گروزر، قطر پاسور تنومند آلمانی‌ها در این دیدار کمی از قدرت خط حمله آنها کم کرده بود. عملکرد درخشان بازیکنان ایران در دفاع روی تور، برتری 11بر 8 را برای شاگردان پیمان اکبری به‌دنبال داشت و سرمربی آلمان نیز تیمش را برای وقت استراحت بیرون کشید. تصمیم داور در یکی از صحنه‌های بازی، تیم ایران را به هم ریخت و 2اشتباه متوالی، نتیجه را در امتیاز 16مساوی کرد. بازی در ست دوم تا امتیاز 22مساوی پیش رفت اما بازهم آلمان‌ها در گرفتن پوئن‌های حساس بابرنامه‌تر عمل کردند و 25بر 23به پیروزی رسیدند. مصدومیت طاهر وادی، پاسور اول تیم ملی ایران نیز در نتیجه این ست، بی‌تأثیر نبود.
بازیکنان ایران در ست سوم هم نشان دادند که میل زیادی برای پیروزی دارند، اما اشتباهات فردی و حملات مؤثر حریف، اجازه کسب برتری را به آنها نمی‌داد. بازی در این ست هم تا امتیاز 18برابر پیش رفت اما به‌نظر می‌رسید سقف امتیازگیری و تمایل بازیکنان ایران برای پیروزی در همین حد است. تیم ایران در ست سوم هم 25بر 20شکست خورد تا 3بر صفر بازنده آخرین بازی خود در لیگ ملت‌های 2024باشد.
تیم ملی والیبال ایران، لیگ ملت‌های 2024را با 2برد، 10شکست، 14ست برده و 34ست باخته به پایان برد. حضور تیم ملی ایران در لیگ ملت‌های 2025با توجه به افزایش تیم‌ها از 16به 18، تضمین شده است اما کسب چنین نتایجی در سال آینده در حکم وداعی تلخ با سطح اول والیبال جهان خواهد بود.


تعداد بازدید :  73