شماره ۳۰۸۸ | ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۳ خرداد
صفحه را ببند
شرکت کنندگان در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در اجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم» تاکید کردند
رژیم صهیونیستی ؛ منفور عالم

در آستانه سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم» با حضور شخصیت‌های سیاسی و بین‌المللی برگزار شد.
در این مراسم که از سوی ستاد خارجی سالگرد بزرگداشت امام خمینی (ره) برگزار شده است، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه و همچنین تعدادی از مهمانان خارجی شرکت‌کننده در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) سخنرانی کردند.

یک خاخام یهودی: متأسفیم که رهبران غربی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند
یک خاخام یهودی با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین اظهارکرد: نامه آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان آمریکایی درحقیقت به نوعی پیام ما به دانشجویان آمریکایی است که هیچ‌گاه در برابر ظلم، سکوت نکنند.خاخام رابی داوید ‌ویس، سخنگوی اتحادیه یهودیان علیه صهیونیسم، با بیان اینکه خاخام‌های یهودی نسبت به کشتار صهیونیست‌ها در فلسطین هشدار داده‌اند در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین گفت: این نامه در واقع به نوعی پیام ما نیز هست که این جوانان و دانشجویان نباید هیچ‌گاه در برابر ظلم سکوت کنند.

مقام لبنانی: قهرمانان غزه ضربات مهلکی بر پیکر ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرده‌اند
وزیر فرهنگ لبنان یادآوری کرد: قهرمانان غزه به مبارزات خود ادامه دادند و در برابر ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی ایستادند و ضربات مهلکی بر آنان وارد کردند.
محمد وسام اولمرتضی طی سخنانی گفت: امام (ره) فرموده‌اند باید در برابر رژیم اشغالگر غاصب بایستیم تا اینکه حق و عدالت در کل جهان پیروز شود. این موضع امام(ره) اعتقادی نبود، بلکه امام راحل طرح منطقه‌ای و جهانی ارائه داد. امام راحل دفاع از حق و عدالت را یک تعهد ایمانی و دینی به شمار می‌آورد. در واقع، برای دفاع از همه مظلومین و محرومان جهان در هر کجای دنیا پرچم عدالت را برافراشتند.

رئیس دفتر گروه‌های مقاومت: آمریکا به نوک پیکان حمله علیه مردم فلسطین تبدیل شده است
همچنین رئیس دفتر گروه‌های مقاومت در این اجلاس اظهار کرد: طرح اصلی آمریکا در منطقه حضور رژیم صهیونیستی در غرب آسیا است.
مصطفی ابوعماد در این اجلاس ضمن ادای احترام به مقام امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی آینده را از دیرباز به‌طور کامل ارزیابی کرد. وقتی که سفارت صهیونیستی را در تهران بست و روز جهانی قدس را اعلام کرد، در واقع آینده را از آن زمان ارزیابی کرد و اعلام کرد که رژیم صهیونسیتی، این غده سرطانی، باید از بین برود.
ابوشریف: رژیم صهیونیستی در بن‌بست قرار گرفته است
 ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران نیز در این اجلاس گفت: غرب بزرگ‌ترین حامی رژیم صهیونیستی است و جمهوری اسلامی ایران آشکارا در تمام عرصه‌ها از مردم مظلوم فلسطین جهت استیفای حقوقشان دفاع کرده است.وی با بیان اینکه هم‌اکنون رژیم صهیونیستی در بن‌بست قرار گرفته است، گفت: این رژیم چه در جریان این جنگ، تسلیم شود و چه با جریان مقاومت بجنگد در تمام سطوح بازنده است.

قالیباف: نسل جدید فلسطین رؤیای پریشان رژیم صهیونیستی را بر هم زد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رؤیای اسرائیل فراموشی فلسطین نزد جوانان بود اما نسل جدید فلسطین این رؤیای پریشان را برهم زد.
محمدباقر قالیباف افزود: جنایات اسرائیل غاصب را محکوم می‌کنیم. امروز دانشگاه‌های اروپا و آمریکا با وجود سرکوب توسط وفاداران به موجودیت شرور اسرائیل، کلاس‌های درس رهایی‌بخشی و آزادی‌بخش شده‌اند و جهان صدای فلسطین را می‌شنود ،اما ما این صدا را ۶۰ سال پیش از گلوی یک مرد الهی در قم شنیدیم.

باقری: عملیات وعده صادق بازدارندگی خیالی صهیونیست‌ها را از بین برد
سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت عملیات «وعده صادق» بازدارندگی خیالی صهیونیست‌ها را از بین برد و در واقع نشان داد آنها بازدارندگی محکمی ندارند.علی باقری طی سخنانی در اجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم» گفت: امروز مسئله غزه مظلوم مقتدر، مهم‌ترین مسئله جهان اسلام و افکار عمومی دنیاست.
 همواره در جهان اسلام، موضوع  فلسطین به عنوان یک موضوع راهبردی مطرح بوده است.او در بخشی از سخنان خود در این نشست گفت: مقاومت اسلامی یک جریان سیاسی و یا یک جریان اجتماعی نیست، بلکه مقاومت ریشه در باور مردم فلسطین، باور مردم مسلمان و ریشه در باور تمام آزادی‌خواهان جهان دارد.


تعداد بازدید :  1048