شماره ۳۰۸۳ | ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
نساجی هلال در مسیر جهش تولید قرار گرفت

شرکت صنایع نساجی هلال ایران در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تلاش می‌کند همراه با اجرای سیاست‌ها و استراتژی‌های جدید، متناسب با نیاز بازار، کیفیت محصولات خود را ارتقا داده و در تولید چادر و دیگر محصولات تخصصی امدادی، کوهنوردی و طبیعت‌گردی فعالیت کند.
آرش غیاثی، مدیر طراحی و مهندسی شرکت صنایع نساجی ایران، به بررسی دقیق‌تر و کامل‌تر اقدامات سال گذشته این شرکت و همچنین طراحی محصولات جدید و رویکردهای آن در سال 1403 پرداخته است و در این رابطه گفت: «در واحد طراحی و مهندسی، به نیازها و مشکلات موجود در سیستم تولید پاسخ داده می‌شود. این فرآیند به‌وسیله مهندسان و با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای مختلف انجام می‌شود. هدف اصلی این واحد، ارائه محصولات جدید مبتنی بر نیاز بازار نظیر چادر، پوشاک تخصصی، کیف و کوله‌پشتی و همچنین بهینه‌سازی مصرف مواداولیه و ارائه راهکار جهت افزایش بهره‌وری خطوط، بهبود عملکرد، کیفیت و کارایی سیستم تولید است. این روند در طول مراحل مختلف، از ایده‌پردازی، تحلیل، طراحی، اجرا و تست کارایی استفاده می‌کند تا به نتیجه‌ای بهتر و بهینه‌تر برسد. از مزایای انجام این فرآیند بهبود عملکرد، کاهش هزینه‌ها، افزایش کیفیت و بهره‌وری هستند.»

شناخت بازار و کشف نیازهای جدید متناسب با نیاز بازار و مشتریان
وی افزود: «برای رسیدن به هدف تعیین شده باید قبل از شروع به طراحی، مطالعه و تحلیل کاملی از نیازها، محدودیت‌ها، ماشین‌آلات و فناوری‌ها انجام شود که این فرآیند وابسته به نوع مدل تولید، متفاوت است. در مرحله طراحی مفهومی هم بر اساس تحلیل‌ها و مطالعات اولیه، طرح‌ها و مفاهیم اولیه ارائه می‌شوند. سپس مرحله طراحی تفصیلی آغاز می‌شود تا پس از تأیید طرح‌های مفهومی، نمونه‌ها به طراحی مفصل و دقیق تبدیل شوند که تمامی آنها شامل ابعاد، جزئیات فنی و ویژگی‌های مشخص‌شده هستند.»

پاسخ به نیاز مشتری با هدف بهبود عملکرد
غیاثی تاکید کرد: «در ادامه روند تولید محصول، بر اساس نیازها و محدودیت‌ها، مواد و فناوری‌های مناسب روز انتخاب خواهند شد تا بتوان به نیازهای مشتری پاسخ داده شده و به عملکرد و کارایی محصول نیز کمک شود. در ادامه هم محصول طراحی شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نقاط ضعف و قوت آن نیز شناسایی می‌شود. سپس با استفاده از اطلاعات به دست آمده، بهبود و بهینه‌سازی هم انجام خواهد شد.»

ابتدا اجرا و تولید، سپس آزمون و ارزیابی
وی ادامه داد: «هم‌زمان با ارائه طراحی نهایی، مرحله تولید و اجرای محصول آغاز می‌شود. در این مرحله باید از تجهیزات و فرآیندهای مناسب استفاده تا محصولِ باکیفیت و مطابق با طراحی تولید شود. در ادامه با کمک واحد کنترل کیفیت، محصول و عملکرد آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز، تغییرات و بهبودهای لازم نیز اعمال شود. در پایان پس از نگهداری و بایگانی نمونه‌های تولیدشده، با توجه به بازخورد مصرف‌کنندگان به‌روزرسانی‌ها و بهبودهای لازم اعمال می‌شود تا محصول به طور مستمر و کیفیت بالا در مسیر تولید قرار گیرد. استانداردهای مواداولیه به همراه ارائه مدارک فنی محصول نظیر مشخصات و مقدار مصرف مواد اولیه، محصول نهایی با مشخصات و نوع خدماتش و نیز نقشه‌های فنی در فرآیند تولیدِ محصولات، کاملاً مدنظر قرار می‌گیرد. اخیرا اقدامات بسیار خوبی در خصوص ارتباط با دانشگاه‌های صنعتی و فنی‌وحرفه‌ای و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده که انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای دختران شریعتی تهران، نمونه مهم آن بوده است.»
مدیر طراحی و مهندسی شرکت صنایع نساجی ایران گفت: «از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های محصولات باید به طراحی چادر دوپوش و چادرهای گروهی از قبیل 24 و 50 متری اشاره کرد. اکنون هم برنامه‌ریزی برای طراحی سبد خرید انواع محصولات امدادی، کوهنوردی و طبیعت‌گردی و نیز طراحی انواع چادرهای کوهنوردی، مسافرتی، گروهی در ابعاد بزرگ به همراه چادرهای بادی در دستور کار شرکت است.»

 


تعداد بازدید :  82