شماره ۳۰۸۳ | ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:
تعامل دولت و مجلس، الزامی راهبردی برای حاکمیت و اقتدار نظام است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوردر مراسم تکریم و معارفه معاونان پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که مهم‌ترین اقدام دولت را زنده کردن امید در دل مردم دانستند، تأکید کرد: تعامل دولت و مجلس، الزامی راهبردی برای حاکمیت پیشرفت، اقتدار نظام و زنده کردن بذر امید در دل مردم است.
سید محمود حسینی‌پور افزود: معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری نقش محوری در ارتباط دولت و مجلس دارد؛ یکی از مهم‌ترین مباحثی که باید پیگیری کنیم، انتقال مسئولیت از آقای حسینی به بنده است. ایشان هم از چهره‌های فرهنگی است و هم اجرایی، مرد اخلاق است و الحق والانصاف باید گفت آنچه امروز شاید مقداری غریب و گم شده است درس اخلاق است. آقای حسینی در همین مقطع زمانی توانست با یک منش اخلاقی، الگوی خوبی از خود به جا بگذارد و برای من ادامه این سبک راحت نیست.سرپرست معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری گفت: در زنجیره هم‌افزایی گفتمانی با توجه به زیست‌بوم هر استان و هر دستگاه اجرایی به‌دنبال ایجاد غنی‌ترین منبع اتصال بین دو قوه مجریه و مقننه خواهیم بود؛ تقویت پل ارتباطی بین دولت و مجلس و بازطراحی شیوه‌های ارتباطی و کیفی‌سازی‌ بسته‌های سیاستی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و تحقق راهبرد تسریع در هوشمندسازی ارتباطات به‌عنوان شاخص‌های هدف را دنبال می‌کنیم.
وی یادآور شد: به‌دنبال تمرکززدایی تصمیم‌سازی‌‌ها در تهران و ایجاد شبکه بزرگ نخبگانی از روابط خروجی‌محور بدنه دولت و نمایندگان مجلس در دو برش ملی و حوزه انتخابیه هستیم؛ یکی از مسائلی که باید مورد توجه باشد، اهمیت دادن به حوزه‌های انتخابیه نمایندگان است که با تشکیل اندیشگاه‌های سیاست‌ورزی در هر استان فصل جدیدی از پویایی و چابک‌سازی‌ در کشور ایجاد خواهیم کرد.

 


تعداد بازدید :  69