شماره ۳۰۸۳ | ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با «شهروند»
یوسفی : هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست
آبی‌پوشان از اول فصل شرایط تنش‌زایی داشتند

 [شهروند]محسن یوسفی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، در خصوص شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت و از دست رفتن صدرنشینی برای شاگردان نکونام در هفته بیست‌وهشتم مسابقات لیگ برتر گفت: «استقلال از اول فصل، شرایط تنش‌زایی داشت و عوامل بیرونی باعث شد تا تمرکز روی زمین مسابقه کمتر شود و در بازی مقابل نساجی هم وقتی شنید که پرسپولیس 3 گل خورده است، کاملا مشخص بود که تحت تاثیر فضای آزادی است و به یک امتیاز راضی بود، اما واقعا هم کسی فکرش را نمی‌کرد که پرسپولیس کام‌بک بزند. استقلال باید برای پیروزی به زمین مسابقه می‌آمد و ذهنیت تیم، این بود که با نتیجه تساوی به میدان بیاید و این در نهایت باعث شد که کار خراب شود.»
 3 روز از هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر می‌گذرد و در آن هفته استثنایی، تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس که روزهای فشرده و رقابتی‌ای را می‌گذرانند، با اتفاقات جالب و متنوعی روبه‌رو شدند. در ابتدا سرخ‌پوشان پایتخت که در ورزشگاه آزادی از استقلال خوزستان 3 بر صفر عقب بودند، در یک بازی فوق‌العاده و جذاب، توانستند 4 بر 3 پیروز میدان شوند و از طرفی دیگر، استقلال نتوانست مقابل نساجی به پیروزی برسد و با انبوه انتقادات هواداران، با نتیجه تساوی از زمین مسابقه بیرون رفت.
فردا (سه‌شنبه) مسابقات هفته بیست‌ونهم لیگ برتر آغاز می‌شود و استقلال مقابل گل‌گهر صف‌آرایی خواهد کرد و آبی‌پوشان پایتخت این روزها با فشارهای مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. شاگردان جواد نکونام که تا همین هفته پیش سرنوشت قهرمانی و نتایج دست خودشان بود،‌ حالا با یک اختلاف امتیاز نسبت به پرسپولیس در جایگاه دوم جدول قرار دارند و از طرفی باید به دنبال لغزش سرخ‌پوشان پایتخت و شاگردان اوسمار مقابل رقبا باشند تا بتوانند دوباره به صدر جدول بازگردند.  محسن یوسفی، بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال، در گفت‌وگویی که با ما داشت، در خصوص شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت پس از هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر صحبت‌های مختلفی به میان آورد. او معتقد بود که استقلال تلاش می‌کند فوتبال اقتصادی بازی کند اما شرایط‌های به وجود آمده، در نتایج به دست آمده بی‌تاثیر نبوده‌اند.

آقای یوسفی نتایج به دست آمده سرخابی‌ها و از دست رفتن صدر جدول برای استقلال را چطور دیدید؟
چیزی که کاملا مشخص است، شرایط فنی استقلال و پرسپولیس با توجه به نفرات، مقداری تفاوت دارد. استقلال نفراتی دارد که بیشتر در خدمت تیم هستند و پرسپولیس آزادی‌ عمل بیشتری دارد. آبی‌ها سعی می‌کنند اقتصادی بازی ‌کنند و به طورکلی هواداران سرخابی جدا از فضای قهرمانی، فوتبال زیبا را بیشتر می‌پسندند و اکثر انتقادات روی این است که چرا ما فوتبالِ زیبا نمی‌بینیم. بحث دیگر هم شرایطی است که برای دو تیم وجود دارد. پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان 3 گل عقب بود و در یک صحنه مشکوک، تیم حریف 10 نفره شده است و اگر در آن صحنه، استقلالِ خوزستان 10 نفره نمی‌شد، کام‌بک خیلی سخت‌تر می‌شد. در بازی استقلال مقابل نساجی هم چنین وضعیتی وجود داشت و یک صحنه مشکوک به پنالتی می‌توانست شرایط را برای آبی‌های پایتخت عوض کند.  من در ابتدا گفتم روند فوتبالی پرسپولیس از استقلال بهتر است اما باید شرایط را هم در نظر گرفت. یک فصل که تمام شود، هیچکسی این صحنه‌ها را یادش نیست و همه قهرمانی را به یاد می‌آورند و استقلال باید انرژی بهتری می‌گذاشت و با یک سری عوامل مقابله می‌کرد. در این هفته‌های پایانی، تیم داوری مثل دو تیم نقش قابل توجهی دارد.

 به نظر شما چه اتفاقاتی باعث شد که استقلال صدرنشینی را از دست بدهد؟
استقلال از اول فصل، شرایط تنش‌زایی داشت و عوامل بیرونی باعث شد تا تمرکز روی زمین مسابقه کمتر شود و در بازی مقابل نساجی هم وقتی شنید که پرسپولیس 3 گل خورده است، کاملا مشخص بود که تحت تاثیر فضای آزادی است و به یک امتیاز راضی بود، اما واقعا هم کسی فکرش را نمی‌کرد که پرسپولیس کام‌بک بزند. استقلال باید برای پیروزی به زمین مسابقه می‌آمد و ذهنیت تیم، این بود که با نتیجه تساوی به میدان بیاید و این در نهایت باعث شد که کار خراب شود. اگر در آن صحنه مشکوک به پنالتی هم برای آبی‌ها پنالتی گرفته می‌شد، شاید این اتفاقات هم رخ نمی‌داد.

 دو هفته حساس پیش روی سرخابی‌هاست و استقلال یک امتیاز با سرخ‌پوشان اختلاف دارد. فکر می‌کنید در این دو هفته پرسپولیس امتیاز از دست بدهد؟
قشنگی فوتبال به این است که قابل پیش‌بینی نیست. استقلال با توجه به شرایط فنی و فضای روحی و روانی‌ای که دارد، شاید خودش امتیاز از دست بدهد. استقلال برای موفقیت باید وضعیت خود را در این مدت بهتر کند. تنها کاری که این تیم باید انجام دهد، این است که 6 امتیاز باقی‌مانده مسابقات را به دست بیاورد و اگر این اتفاق رخ ندهد، نشان می‌دهد که مشکلاتی در تیم وجود دارد.

به قهرمانی استقلال همچنان امیدوار هستید؟
الان کفه ترازو به نفع پرسپولیس شده است اما امیدوارم استقلال بتواند امتیازات لازم را به دست بیاورد و از آن طرف هم پرسپولیس امتیاز از دست بدهد و هواداران جشن قهرمانی بگیرند.

فکر می‌کنید برای فصل آینده استقلال چه تغییراتی را داشته باشد که دچار حاشیه‌های این فصل نشود؟
در استقلال در حال حاضر تفکر فوتبالی خیلی وجود ندارد. امیدوارم این مسائل حل شود و این تیم در فصل آینده با شرایط بهتری وارد مسابقات شود.


تعداد بازدید :  159