شماره ۳۰۸۳ | ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
آرایش سیاسی گروه‌ها و احزاب برای معرفی نامزدها؛ 3 روز مانده به آغاز ثبت نام
گزینه‌های مطرح

در پی سانحه تلخ سقوط بالگرد و شهادت ناگهانی ابراهیم رئیسی و هیأت همراه، وزارت کشور تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام را مشخص کرد؛ انتخاباتی که قرار است هشتم تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شود.
آنچه این انتخابات را از انتخابات‌های دیگر متفاوت می‌کند، برگزاری زودهنگام و به تبع آن، شوک به آنهایی است که قصد داشتند خود را در میدان انتخابات ۱۴۰۴ محک بزنند. اما حالا تنها یک ماه به انتخابات مانده و به‌نظر می‌رسد این موضوع تا حدی بر آرایش انتخاباتی جریان‌های سیاسی اثر گذاشته است؛ آرایشی که می‌توانست در فرصت یک سال آینده با رایزنی و چانه‌زنی گروه‌های مختلف برای اجماع بر سر یک نامزد، شکلی منسجم و هدفمند بگیرد و حالا در فرصت کوتاه 3روز مانده به آغاز ثبت‌نام‌ها و یک ماه مانده تا برگزاری انتخابات، مجال برای این کار بسیار اندک است. در روزهای اخیر در رسانه‌ها از چهره‌های نام آشنایی چون: پرویز فتاح، سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، مهرداد بذرپاش ،علی لاریجانی، محمود احمدی‌نژاد،  محمدباقر قالیباف، محمدرضا عارف، اسحاق جهانگیری، علیرضا زاکانی، سورنا ستاری،سید محمد صدر و... به‌عنوان کاندیداهای احتمالی نام برده‌  شده است.

توییت مسعود پزشکیان درباره کاندیداتوری‌ در انتخابات ریاست‌جمهوری
مسعود پزشکیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس یازدهم و منتخب مجلس دوازدهم با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اخبار مربوط به اینجانب را فقط از طریق صفحات رسمی پیگیری کنید.»
از صبح دیروز خبری در برخی رسانه‌ها درباره اعلام کاندیداتوری پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر شد. به‌دنبال انتشار این خبر، تعداد دیگری از رسانه‌ها مطلبی با این مضمون منتشر کردند که کاندیداتوری پزشکیان قطعی نیست و او تا پایان هفته تصمیم خود را اعلام می‌کند.

رئیس دانشگاه تهران کاندیدای انتخابات می‌شود؟
براساس شنیده‌ها، سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران قصد کاندیداتوری در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری دارد. مقیمی عضو هیأت علمی رشته مدیریت دانشگاه تهران است و از اوایل دولت سیزدهم، ریاست دانشگاه تهران را برعهده دارد.

کاندیداتوری سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری قطعی شد
بنابر آنچه فارس نوشته است، شب گذشته چهار نفر از منتخبان مشهد در مجلس(پژمانفر، ظهوریان، اخلاقی و نخعی راد) با حضور در دفتر سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی، از وی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۸ تیر دعوت کردند. این جلسه حاکی از تصمیم قطعی سعید جلیلی برای حضور در انتخابات بوده است.

محمود احمدی‌نژاد؛ آماده کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۳
رئیس‌جمهور اسبق، اظهارات جدیدی درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرد. دومین فیلم از احمدی‌نژاد درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم منتشر شد.
محمود احمدی‌نژاد در این فیلم می‌گوید: بنده دلم پر از عشق به همه مردم ایران است و هر زمان برای خدمت به مردم و کشور و آرمان‌ها و ارزش‌های انسانی کاری از دستم برآید، قطعا کوتاهی نخواهم کرد، اما همه جوانب باید سنجیده شود.
وی گفت: بالاخره شرایط کشور چه از لحاظ داخلی و چه از لحاظ خارجی شرایط ویژه‌ای است و من هم فقط نفع و مصلحت مردم و کشور را درنظر می‌گیرم، درحال حاضر بنده در حال بررسی هستم، شما هم دعا کنید آنچه صلاح مردم و کشور است رخ بدهد و این خادم کوچک هم بتواند بهترین تصمیم را به نفع کشور بگیرد.

فتاح، بذرپاش و زاکانی به‌احتمال زیاد کاندیدا می‌شوند
برخی منابع گفتند که آقایان پرویز فتاح، مهرداد بذرپاش و علیرضا زاکانی به‌احتمال زیاد در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا خواهند شد.
تسنیم نوشت: برخی اخبار رسیده حاکی است که بعضی از این افراد مقدمات راه‌اندازی ستاد‌های خود را فراهم کرده و مشغول رایزنی‌هایی هستند.هنوز موضوع کاندیداتوری توسط این افراد به‌صورت رسمی و قطعی اعلام نشده است.

جمعیت یاران انقلاب اسلامی برای انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا معرفی می‌کند
 محمود عباس‌زاده مشکینی، نماینده مجلس یازدهم، در توضیح جلسه شورای مرکزی جمعیت یاران انقلاب اسلامی گفت: در این جلسه با توجه به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، شرایط داخلی و خارجی، آرایش انتخاباتی محتمل، سناریوهای مختلف و مواضع جناح‌های سیاسی مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.
وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد شورای مرکزی حزب بلافاصله با دعوت از همه داوطلبان واجد شرایط نامزدی برای انتخابات، برنامه‌ها و رویکردها و توانمندی و ویژگی‌های تیمی آنها را بررسی و عندالزوم حمایت کند. با توجه به ظرفیت جمعیت یاران انقلاب اسلامی از حیث نیروی انسانی کارآمد با سوابق مدیریت‌های کلان و ملی، مقرر شد لزوما خود حزب نیز نامزد یا نامزدهایی را برای حضور در رقابت انتخاباتی معرفی کند.

حزب موتلفه اسلامی از افراد شایسته برای ثبت‌نام در انتخابات دعوت می‌کند
اسدالله بادامچیان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: حزب موتلفه مانند سایر تشکل‌های سیاسی، جلسات عادی و فوق‌العاده خود را برگزار کرده و در حال بررسی و شناسایی افراد شایسته برای جایگاه ریاست‌جمهوری است. سایر تشکل‌های سیاسی هم همین بررسی‌ها را انجام می‌دهند. در این مرحله وقتی این افراد را انتخاب کردیم، از آنها برای ثبت‌نام در انتخابات دعوت می‌کنیم. پس از ثبت‌نام و بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان، تصمیم‌گیری نهایی انجام می‌شود. اکنون در حال بررسی و شناسایی افراد واجد شرایط هستیم.

 


تعداد بازدید :  190